KRUUNUPYYN KUNNAN KIINTEISTÖ- JA ATERIAPALVELUT ISS:LLE

LEHDISTÖTIEDOTE 23.6.2004 KRUUNUPYYN KUNNAN KIINTEISTÖ- JA ATERIAPALVELUT ISS:LLE ISS Suomi Oy ja Kruunupyyn kunta ovat solmineet sopimuksen kunnan kiinteistöpalvelujen ulkoistamisesta ISS:lle. 1.8.2004 alkaen ISS tuottaa Kruunupyyn kunnan koko ateriapalvelun, siivouspalvelut sekä käyttäjäpalvelut. Sopimuksen mukaan ISS vastaa Kruunupyyn kunnan ateriapalveluista sisältäen koulu-, päiväkoti- ja terveyskeskusruokailun sekä vanhusten ruokailupalvelut ja kotipalveluasiakkaiden ruokahuollon. ISS tuottaa siivouspalvelut kaikkiin kunnan kiinteistöihin sekä hoitaa mm. kunnantalon kahvion ja edustustarjoilun sekä mahdolliset hoitotyöt hoitolaitosten tarpeiden mukaisesti. Kruunupyyn kunta ja ISS ovat sopineet kunnan näissä tehtävissä toimivien, noin 50 henkilön siirtymisestä liikkeenluovutuksella ISS:n palvelukseen ns. vanhoina työntekijöinä. ISS vuokraa lisäksi kunnalta noin 10 henkilön työpanoksen. - "ISS sitoutuu tuottamaan palvelukokonaisuuden kunnan palvelustandardien mukaisesti. Sopimuskautena ISS kehittää kunnan kiinteistö- ja ateriapalveluja siten, että kunta saavuttaa merkittäviä kustannussäästöjä. Palvelukokonaisuuden ulkoistaminen ja keskittäminen ammattitaitoiselle ja luotettavalle palvelukumppanille, mahdollistaa kunnalle synergiaetuja sekä palvelujen parempaa hallittavuutta", kertoo ISS:n toimitusjohtaja Matti Kyytsönen. ISS Palvelut on kiinteistö- ja toimitilapalveluihin erikoistunut palvelualan yritys. ISS:ssä työskentelee 6700 henkilöä ja sen liikevaihto vuonna 2003 oli 205 MEUR. Lisätietoja asiasta antavat: ISS Suomi Oy, toimitusjohtaja Matti Kyytsönen, puh. 0400 441 398 Kruunupyyn kunta, kunnanjohtaja Stig Östdahl, puh. (06) 834 3202 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/23/20040623BIT00350/wkr0001.pdf