Pilottiprojekti Turussa - ISS Security rakentaa yhteistyötä bussiliikenteen turvaamiseksi

ISS Security Oy ja Linjaliikenne Nyholm Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen, joka tähtää bussiliikenteen turvaamiseen. Yhteistyöllä pyritään parantamaan sekä henkilökunnan että matkustajien turvallisuutta sekä ehkäisemään linja-autoille aiheutettavaa ilkivaltaa. Paljon uutisoitu Turun bussiryöstöjen sarja on ollut vahva vaikutin yhteistyön kehittämiselle. ISS Security Oy:n ja Linjaliikenne Nyholm Oy:n sopimus tähtää konseptoituun turvallisuusratkaisuun, joka ei ole riippuvainen bussin ominaisuuksista tai rakenteesta. Samoin busseissa tehtävät tarkastukset ja ilkivallan ehkäisemiseksi tehtävät toimenpiteet rakennetaan palvelemaan suurempaa kokonaisuutta. Tavoitteena on malli, jota voidaan monistaa koko maahan. Tekninen konsepti sisältää koko bussin kattavan kamerajärjestelmän sekä paikannusjärjestelmäpohjaisen hätäkutsupainikkeen. ISS Security Oy ja Linjaliikenne Nyholm Oy ovat sopineet vuoden mittaisesta testiajanjaksosta. Tänä aikana kertynyttä materiaalia hyödynnetään yhteistyön kehittämisessä, jotta päästään mahdollisimman tehokkaaseen ratkaisuun sekä tekniikan että käytännön toimien toteutusten osalta. ISS Security Oy ja Linjaliikenne Nyholm Oy järjestävät tiedotustilaisuuden tiistaina 20.12.2005 klo 10.30 ravintola Torressa, Aurakatu 8. Turku. Lisätietoja: Palvelujohtaja Joni Aunela, ISS Security Oy, puh. 040 749 1702 ja Toimitusjohtaja Turkka Tuomi, Linjaliikenne Nyholm Oy, puh. 0400 522 766