Kolikon kokoisella pikkulaitteella Isosti lisää turvallisuutta ja helppoutta

Report this content

Vivago®-perheen uusin innovaatio, Vivago Add-On -hälytyspainike on pieni, esim. oman rannekellon hihnaan asetettava laite. Sen voi nipsaista myös kaulaketjuun tai vyöhön, tai kiinnittää taskuun. Se toimii niin henkilökunnalla kuin asiakkaillakin.
Laite toimii mm. henkilökunnan päällekarkaushälyttimenä ja sitä voi käyttää hälytyksen kuittaamiseen. Laitteeseen voidaan myös liittää automaattinen ovenavaustoiminto. Laite esitellään Sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten koulutus- ja messutapahtumassa TERVE-SOS Oulussa 23.-24.5.2007.

Toimii kotona ja palveluasumisessa

Vivago Add-On -hälytyspainike tarjoaa Vivago-rannekkeiden tavoin tiedon siitä, onko laite käytössä, eli hoitohenkilökunta tietää milloin asiakas on laitteen tarjoaman turvan piirissä. Kun painiketta ei käytetä tai kun se otetaan takaisin käyttöön, lähettää järjestelmä tästä ilmoituksen. Jos paristokäyttöisestä laitteesta loppuu virta, siirtyy tästäkin tieto hoitohenkilökunnalle tai omaiselle.

Hoitohenkilökunnan käytössä

Myös hoitohenkilökunta voi hyödyntää Vivago Add-On -painiketta työssään. Laitteen avulla hoitaja voi kuitata hälytyksiä, mutta myös itse kutsua apua tarpeen vaatiessa. Hälytykset voidaan tällöin ohjata esimerkiksi toiselle hoitajalle tai vartiointi liikkeeseen. Pienikokoinen painike kiinnittyy näppärästi esimerkiksi taskun reunaan ja jättää kädet vapaaksi, jos koetaan turvarannekkeen olevan tiellä työtä tehdessä.

Automaattinen ovenavaus

Yhdistettynä Abloyn oviautomatiikka- ja sähkölukkoratkaisuihin Vivago Add-On -laite voi myös toimia ovien automaattisena avaajana lisäten käyttömukavuutta sekä palvelutalon henkilökunnalle että asukkaille, etenkin tilanteissa, joissa henkilökunta esim. työntää pyörätuolia tai asukas kulkee rollaattorilla. Monipuolinen Vivago Add-On toimii tarvittaessa myös käänteisesti, eli poistumisvalvontaratkaisuna.

Lisätietoja antaa:

Aage Moustgaard
Toimitusjohtaja / IST Oy
050- 4441301

Katrine Grönholm
Myyntijohtaja / IST Oy

Kuva-aineisto ladattavissa osoitteesta www.ist.fi/tervesoskuvat.
Kuvateksti:Uuden Vivago Add-On -hälytyspainikkeen ansiosta oma kello muuntuu hetkessä turvarannekkeeksi. Vivago Add-on -painike kiinnitetään kellon hihnaan tai vaikkapa puseron taskuun.