SUOMALAISELLE VIVAGO-HYVINVOINTIRANNEKKEELLE KANSAINVÄLINEN INNOVAATIOPALKINTO

Report this content

Suomalainen IST International Security Technology Oy on saanut 2006 Frost & Sullivan Award for Product Innovation -palkinnon. Myöntämisperusteluissa todettiin, että palkinto myönnettiin “erittäin innovatiivisen, uuden Vivago-tuoteperheen ansiosta”. Perusteluissa mainittiin myös, että Vivago-tuoteperheellään IST on lyönyt itsensä läpi tärkeällä markkina-alueella. Palkinto luovutetaan IST:lle Lontoossa 21. syyskuuta.

Palkittu Vivago-hyvinvointiranneke on maailman ensimmäinen langaton, ympäri vuorokauden toimiva turvalaite, joka mittaa jatkuvasti kantajansa fysiologisia signaaleja. Rekisteröidessään muutoksen se hälyttää automaattisesti apua. Automaattihälytys toimii esimerkiksi käyttäjän tajuttomuuskohtauksen tai kaatumisen aiheuttamasta pitkittyneestä liikkumattomuudesta. Hyvinvointiranneketta voidaan käyttää kotona, palvelutaloissa ja vuodeosastoilla. Vivago-konsepti on käytössä noin 300 palvelutalossa Euroopassa ja Japanissa. Kotilaitteita on asennettuna jo yli 10 000 taloudessa. Niistä 3 000 on käytössä Roomassa, Italiassa. ”Olemme erittäin iloisia saamastamme kansainvälisestä tunnustuksesta”, kertoo myyntijohtaja Katrine Grönholm IST:ltä. ”Palkintoraati totesi perusteluissaan, että markkinoille tullessaan Vivago oli tulevaisuuden tuote. Asiakkaiden tarpeet ovat välillä hyvinkin monitahoisia, mutta teknologiamme on pitänyt meitä kehityksen kärjessä. Kasvumme on vahvaa erityisesti Isossa-Britanniassa ja Ranskassa”, Grönholm iloitsee. Vivago-tuote on saanut useita palkintoja ja tunnustuksia, muun muassa Suomalaisen Työn Liiton Kultainen Avain -palkinnon ja Tasavallan Presidentin Innosuomi -palkinnon. Frost & Sullivan Award for Product Innovation -palkinto Frost & Sullivan on maailmanlaajuisesti toimiva kasvuyrityksiin erikoistunut konsulttitoimisto. Se myöntää Frost & Sullivan Award for Product Innovation -palkinnon vuosittain yritykselle, joka on oman alansa edelläkävijä uusissa tuotteissa tai teknologioissa. Palkinto jaettiin ensimmäisen kerran 1990-luvun lopulla. Lisätietoja Frost & Sullivanista löytyy osoitteesta www.frost.com. IST lyhyesti IST International Security Technology Oy on suomalainen, vuonna 1993 perustettu terveydenhuoltoalan yritys, joka kehittää, myy ja markkinoi automaattisia, ihmisen fysiologista tilaa seuraavia ja analysoivia laitteita. Lisätietoja antaa: Aage Moustgaard Toimitusjohtaja / IST Oy 050- 4441301 Katrine Grönholm Myyntijohtaja / IST Oy 050-4441302