Ensimmäiset joulupaketit postiin

Keskiviikko 1.12. on hintaluokaltaan edullisimpien ja hieman hitaammin kulkevien Economy-pakettien viimeisin suositeltu postituspäivä Euroopan ulkopuolisiin maihin, jotta ne ehtivät jouluksi perille. Nopeammat Priority-paketit on postitettava kaukomaille viimeistään perjantaina 10.12. Nopeimmat kansainväliset pakettipalvelumme EMS ja Global Courier kulkevat joulun allakin normaalein toimitusajoin. Esimerkiksi EU:n alueella näiden lähetysten kuljetusajat ovat 1–3 päivää. Joulupostin suositusajat perustuvat eri maiden Postien antamiin tietoihin. Edellä mainittuja päivämääriä noudattamalla lähetykset ehtivät varmimmin perille. Joulupaketti kulkee maasta toiseen sujuvasti, kun paketin päälle liimattavaan osoitekorttiin on merkitty lähetyksen sisältö vastaanottajan maassa ymmärrettävällä kielellä (useimmiten tämä on englanti) sekä vastaanottajan ja lähettäjän osoitetiedot. Paketteihin liittyvistä tullimääräyksistä saa tietoa Postin asiakaspalvelusta 0200 71000 (pvm/mpm), ma–pe klo 8–20 ja la klo 9–14 sekä posteista. Lisätietoja joulupostin aikataulu- ja hintatiedoista saa myös Postin internet-sivuilta www.posti.fi/joulu sekä joka kotiin jaettavasta Postia Sinulle -lehdestä. LISÄTIETOA Postin kansainvälisistä pakettipalveluista antaa tuotepäällikkö Pauliina Roslin-Järvi puh. 020 451 7112