Kaksi johtajanimitystä Suomen Posti -konsernissa

Suomen Posti -konsernin talous- ja rahoitusjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty KTM Tuija Soanjärvi. Viestinvälitys-liiketoimintaryhmän johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty KTM Kari Kivikoski.

Soanjärvi siirtyy Postiin Elisa Oyj:stä, missä hän on työskennellyt vuodesta 2003 talous- ja rahoitusjohtajana. Ennen Elisaa hän työskenteli 17 vuotta TietoEnatorin palveluksessa, josta 13 vuotta talous- ja rahoitusjohtajana. Tuija Soanjärvi aloittaa työnsä Posti-konsernissa 1.12.2005. Soanjärvelle raportoivat seuraavat konsernin toiminnot: konsernin rahoitus- ja talous, liiketoiminnan kehittäminen, sisäinen tarkastus, hankinta ja toimitilapalvelut. Aiemmin talous –ja rahoitusjohtajana työskennellyt Vesa Vertanen siirtyi syyskuun alussa johtamaan Postin Logistiikka –liiketoimintaryhmää. Kivikoski siirtyy Postiin Kesko Oyj:sta, missä hän on työskennellyt vuodesta 1997, viimeksi K-citymarket-ketjun toimitusjohtajana. Viestinvälitystä tähän asti johtanut Juha Salovaara siirtyy sairaseläkkeelle. Kari Kivikoski aloittaa työnsä Posti-konsernissa 1.11.2005. Viestinvälitys on suurin Postin kolmesta liiketoimintaryhmästä. Se kattaa kirjeiden, lehtien ja suoramainosten jakelupalvelut ja sen liikevaihto oli 808 miljoonaa euroa vuonna 2004. Lisätietoja: Toimitusjohtaja Jukka Alho, puh. 0204 51 5600