Kotimaan 1. lk joulutervehdykset postiin viimeistään tiistaina

Joulukortit ehtivät vielä jouluksi perille kotimaassa 1.lk:n kirjeenä, 65 sentin postimerkillä varustettuna, kun ne postitetaan viimeistään tiistaina 21.12. Suomalaiset lähettävät vuosittain runsaat 50 miljoonaa joulutervehdystä. Näistä noin viisi miljoonaa postitetaan ulkomaille. Joulutervehdyksissä oikea osoitetieto takaa lähetyksen sujuvan perillemenon. Osoitekentässä tulee näkyä vastaanottajan etu- ja sukunimi, katuosoite talon ja asunnon numeroineen sekä postinumero ja paikkakunta. Oikeat postinumerot voi tarkistaa maksutta osoitteesta www.posti.fi/postinumeroluettelo ja vastaanottajan osoitetietoja osoitteesta www.vaestorekisterikeskus.fi hintaan 2,25 euroa/tiedusteltu osoite. Kotipaketti kotiovelle Joululahjat voi vielä lähettää Postin Kotipaketissa, joka viedään kotimaassa vastaanottajan ovelle, lukuun ottamatta Ahvenanmaata. Lähetyksen saajalle soitetaan ja sovitaan jakeluajankohta. Paketit jaetaan ma-pe klo 9-21. Joulun alla viimeinen postituspäivä on tiistai 21.12. Paketin hinta kuljetuksineen on 10,50 € - 13,70 € ja se sisältää sekä pakkauksen että kuljetuksen. Painoa lähetyksellä voi olla enintään 30 kg. Lisätietoa joulupostiasioista saa Postin internet-osoitteesta www.posti.fi. Asiakkaita palvelee myös Postin asiakaspalvelu 0200 71000 (pvm/mpm, suomeksi) ja 0200 27100 (ruotsiksi) ma–pe klo 8–20 ja la klo 9–14. LISÄTIETOJA: tuotepäällikkö Irina Kemppainen, puh. 0204 51 7302, irina.kemppainen@posti.fi