Perinteinen joulukortti pitää edelleen pintansa - Joulutervehdyksiä postitettiin runsaat 50 miljoonaa

Perinteinen joulukortti pitää edelleen pintansa Joulutervehdyksiä postitettiin runsaat 50 miljoonaa Suomalaiset laittoivat tänäkin jouluna matkaan joulutervehdyksiä runsaat 50 miljoonaa kappaletta. Perinteinen joulukortti on suosittu tapa muistaa läheisiä, tuttavia ja yhteistyökumppaneita niin yritysten kuin yksityisten lähettäjien keskuudessa. Arkiset tekstiviestit ja sähköiset kortit eivät edelleenkään näytä syrjäyttävän perinteistä korttia, sillä joulutervehdysten määrä on pysynyt ennallaan viime vuosina. Tänä vuonna Postissa joulun kiireitä ovat helpottaneet noin 3 700 jouluapulaista, jotka ovat lajitelleet tervehdyksiä eri puolilla maata. Lajiteltavaa onkin riittänyt. Jos kaikki joulun kortit laitettaisiin vaakaan, painoa kertyisi yli 300 000 kiloa ja niiden kuljettamiseen tarvittaisiin yhteensä 50 täysperävaunullista rekka-autoa. Joulutervehdysten määrä on 1990-luvun puolivälin jälkeen vakiintunut runsaaseen 50 miljoonaan kappaleeseen. Suurin osa korteista lähetään Suomeen. Noin viisi miljoonaa joulutervehdystä postitetaan ulkomaille, enimmäkseen muihin Pohjoismaihin, Yhdysvaltoihin, Englantiin ja Saksaan. Eniten joulupostia Suomessa saa vuodesta toiseen joulupukki. Posti on kuljettanut tänä vuonna joulupukille noin 300 000 kirjettä ja korttia ympäri maailmaa, lähes 200 maasta. Eniten kirjeitä joulupukille lähetetään Englannista. Tänä vuonna joulupukki on saanut ensi kerran postia myös muun muassa Vanuatusta ja Sudanista. Vuosittain suomalaiset postittavat noin 70 miljoonaa postikorttia. Joulun lisäksi muita vilkkaita korttisesonkeja ovat ystävänpäivä (noin 5 miljoonaa korttia) ja pääsiäinen (noin 2 miljoonaa korttia). LISÄTIETOJA: tuotepäällikkö Irina Kemppainen, puh. 020 451 7302, irina.kemppainen@posti.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=60691&fn=wkr0001.pdf