Pirjo Tiiri-Lounasmeri uutena Suomen Postin hallitukseen

Suomen Posti Oyj:n yhtiökokous valitsi tänään hallituksen uudeksi jäseneksi Diacor terveyspalvelut Oy:n toimitusjohtajan Pirjo Tiiri-Lounasmeren. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Helsingin kauppakorkeakoulun rehtori Eero Kasanen ja varapuheenjohtajana johtaja Mikko Kosonen Nokia Oyj:stä. Hallituksen jäseninä jatkavat lisäksi ylijohtaja Samuli Haapasalo liikenne- ja viestintäministeriöstä, partneri Erkki Helaniemi Alexander Corporate Finance Oy:stä, kauppaneuvos Soili Suonoja sekä henkilöstön edustajina valtakunnalliset pääluottamusmiehet Antero Palmolahti ja Mirja Sandberg. Yhtiökokouksen päätöksellä hallintoneuvoston kokoa pienennettiin 16-jäseniseksi. Hallintoneuvoston erovuoroiset jäsenet kansanedustaja Antero Kekkonen (sd), kansanedustaja Heli Paasio (sd) ja yrittäjä Jaana Lassila valittiin uudelleen. Uusina jäseninä hallintoneuvostoon valittiin toimitusjohtaja Virpi Honkanen, kansanedustaja Harry Wallin (sd) ja DI Sten Öhman. Suomen Postin hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa kansanedustaja Antero Kekkonen (sd) ja varapuheenjohtajana Leena Harkimo (kok). Yhtiökokous päätti yhteensä 35 miljoonan euron osingon jakamisesta omistajalleen valtiolle. Lisätietoja: konsernijohtaja Jukka Alho, puh. 020 451 5600 hallituksen sihteeri Pekka Leskinen, puh. 020 451 5007