Posti investoi uuteen terminaaliin Jyväskylässä

Posti investoi uuteen terminaaliin Jyväskylässä Suomen Posti Oyj:n Jyväskylän terminaali muuttaa uusiin tiloihin Seppälänkankaalla vuoden 2006 alkupuolella. Noin kolmen ja puolen hehtaarin suuruisella tontilla olevasta vanhasta kiinteistöstä osa puretaan, kolmisen tuhatta neliötä saneerataan ja vajaat 5500 neliötä rakennetaan lisää. Kaikkiaan uuteen terminaaliin tulee tilaa noin 8500 neliötä. Hankkeen rakennusurakoitsijana toimii rakennusliike SRV Viitoset Oy. Investoinnin kokonaiskustannusarvio on vajaat kahdeksan miljoonaa euroa. Uuteen terminaaliin, osoitteessa Kuormaajantie 6, sijoitetaan lajittelu- ja kuljetustoiminnot sekä noin puolet Jyväskylän jakelutoimintoja. Uudessa terminaalissa tulee työskentelemään noin 300 postilaista. Tavaraliikenteen kasvu on lisännyt tilantarvetta. Postin nykyinen Jyväskylän terminaali on toiminut vuodesta 1989 lähtien Saarioinen Oy:ltä vuokratuissa tiloissa Laukaantien varressa. Nykyisessä terminaalissa töitä tekee parisen sataa henkilöä. Jyväskylä on Postille merkittävä solmukohta Jyväskylä on Postille merkittävä runkoliikenteen solmukohta. Terminaalissa käy vajaat 50 runkokuljetusvuoroa vuorokaudessa. Ne tuovat lähetyksiä muista postikeskuksista ja lastaavat lisää kuljetusyksiköitä määränpäähän kuljetettavaksi. Noin 30 vuoroa kuljetuksia lähtee Keski-Suomen alueen jakelutoimipaikkoihin. Lisäksi parisenkymmentä autoa ajaa kaupunkialueen kuljetuspalveluita. Terminaali vaihtaa, vastaanottaa ja lastaa noin tuhat kuljetusyksikköä kello 20:n ja kello 4:n välisenä aikana. Muuna aikana tapahtumia on runsaat pari tuhatta. Kaikkiaan terminaalissa käsitellään noin kolme tuhatta rullakkoa ja lavaa vuorokaudessa. Lisätietoja: Tuotantopäällikkö Timo Pitkänen, puhelin 040 588 5555, timo.p.pitkanen@posti.fi (uuden terminaalin käyttö) Johtaja Petri Lehtola, puhelin 020 451 5980, petri.lehtola@posti.fi (uusi terminaalirakennus ja rakentaminen) ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=58825&fn=wkr0001.pdf