Posti lahjoittaa 500 puuta ilmastomuutoksen torjumiseksi

Posti osallistuu toukokuussa radio NRJ:n Ekoteko-kampanjaan. Tempaukseen osallistuvat yritykset ja radio NRJ herättelevät suomalaisia huolehtimaan ympäristöstä ja torjumaan hiilidioksidipäästöjä. - Ekoteko-kampanja sopii hyvin yrityksemme ympäristöohjelmaan. Kehitämme aktiivisesti ympäristöystävällisempiä palveluita niin yrityksille kuin kuluttajillekin, Itellan ympäristöohjelman johtaja Hanna Kaustia sanoo. Osana ympäristöohjelmaa Itella tarjoaa yrityksille Itella Green –palveluja ja kuluttajat voivat lähettää kirjeet hiilineutraalisti Posti Vihreä –postimerkillä. 1.6. alkaen myös kaikkiin kotimaan paketteihin sisältyy lähetyksen kuljetuksesta aiheutuvien hiilidioksidipäästöjen neutralointi täysimääräisesti. Jakelusta syntyvä hiilidioksidi kompensoidaan osallistumalla ilmastoprojekteihin ja postimerkin 5 sentin lisämaksulla tuetaan myös Suomen ensimmäisen aurinkovoimalan rakentamista. - Ympäristöohjelmaamme kuuluu myös, että etsimme jatkuvasti ympäristöystävällisempiä kulkuneuvoja ja polttoaineita, suunnittelemme jakelureitit entistä tarkemmin ja käytämme toimitiloissamme uusiutuvalla energialla tuotettua sähköä, Kaustia lisää. Ekoteko kampanja-aikana 13.-16.5. Helsingin keskustan Narinkkatorilla voi kuka tahansa käydä symbolisesti istuttamassa oman puun. Posti on istuttanut narinkkatorille jo 500 omaa puuta. Posti, muut kampanjaan osallistuvat yritykset ja NRJ lahjoittavat osallistumisia vastaavan määrän puuntaimia maailmassa eroosiosta kärsiville alueille Kirkon Ulkomaan avun kautta. Itellan kuvapankista löydät kuvia tiedotusvälineiden käyttöön. Kuvamateriaalia on saatavissa konsernin nettisivujen Media-osiosta www.itella.fi/media. Lisätietoja: hankejohtaja Hanna Kaustia, Itella Oyj, puh. 040 765 7772, hanna.kaustia@itella.com ja liiketoimintajohtaja Rita Sadinkangas, Itella Oyj, puh. 040 758 0885, rita.sadinkangas@posti.fi www.nrj.fi/ekoteko/