Posti ostaa John Nurmisen Muotilogistiikka-liiketoiminnan

Suomen Posti Oyj ostaa John Nurminen Oy:n Muotilogistiikka-liiketoiminnan. Liiketoimintakauppa laajentaa Posti Logistiikan palvelutarjontaa uudelle alueelle, erikoiskalustolla tehtävään vaatteiden riippukuljetukseen. Liiketoiminta siirtyy Postille arviolta 30.4.2005. Yksikkö tuottaa muotilogistiikan palveluita vaatetusteollisuudelle, maahantuojille ja vähittäiskaupalle. Palvelut kattavat riippu- ja pakettikuljetukset, tullauksen ja varastoinnin lisäarvopalveluineen, kuten vaatteiden viimeistelypalvelun ja myymäläkohtaisten lajitelmien keräämisen. Muotilogistiikka toimii Lahdessa (13 800 m2) ja Tallinnassa (3 500 m2) samassa kiinteistössä kuin varastopalveluja tuottava Postin tytäryhtiö Logia Estonia Oü. Muotilogistiikka-yksikön palveluksessa on 44 työntekijää Suomessa ja 4 Virossa, he siirtyvät Postin palvelukseen ns. vanhoina työntekijöinä. Yksikkö on osa eurooppalaista Fashionet-verkostoa ja sen liikevaihto oli 9,3 miljoonaa euroa vuonna 2004. Liiketoimintakauppa tukee Posti Logistiikan strategiaa laajentua erityisesti Baltian maihin ja Venäjälle, jotka alueina kasvattavat merkitystään muotilogistiikassa. Kauppa vahvistaa John Nurmisen pyrkimyksiä keskittyä valitsemiinsa logistiikan ydinliiketoiminta-alueisiin. Lisätietoja johtaja Kari Savolainen, Suomen Posti Oyj, puh. 040 829 7708 johtaja Joni Sundelin, Suomen Posti Oyj, puh. 040 773 3511 toimitusjohtaja Jan Lönnblad, John Nurminen Oy, puh. 010 545 2420 Posti Logistiikka on Suomen kattavin logistiikkaoperaattori. Toiminnan painopiste on logistiikan kokonaisratkaisuissa, joiden toteuttamiseen tarvittavat sähköiset ja fyysiset palvelut on yhdistetty valmiiksi toimiviksi kokonaisuuksiksi. Posti tarjoaa asiakkailleen kattavat palvelut koko tilaustoimitusketjuun sekä Suomessa että lähialueilla, erityisesti Baltian maissa ja Venäjällä. Posti-konsernin liikevaihto vuonna 2004 oli 1 235,2 miljoonaa euroa, josta Posti Logistiikan liikevaihto oli 254,1 miljoonaa euroa.