Postilta sähkö-ja elektroniikkaromun kierrätyspalvelu

Kuluttajat voivat antaa SE-romunsa Postin kuljetettaviksi

Suomen Posti Oyj on rakentanut yhteistyössä Kuusakoski Oy:n kanssa sähkö- ja elektroniikkaromun kierrätysjärjestelmän, joka on ollut käytössä jo reilun vuoden ennen kierrätykseen velvoittavan direktiivin voimaantuloa. SER-kuljetuspalvelua tarjotaan ennen kaikkea elektroniikkaa sekä kodinkoneita myyvän kaupan alan asiakkaille, jotka voivat parantaa omaa asiakaspalveluaan. Kauppias voi tarjota omille asiakkailleen vanhan laitteen kuljetuksen kierrätykseen uuden laitteen toimituksen yhteydessä. Näin kuluttajan ei tarvitse itse toimittaa usein hankalasti kuljetettavaa vanhaa laitettaan kierrätyspisteeseen. Elokuusta alkaen kuluttajien on ollut mahdollista antaa Postin kuljettavaksi SE-romu kertamaksua vastaan myös ilman kauppiaan kanssa tehtyä sopimusta. Palvelua tarjotaan kuluttajille uusien tuotteiden kotiinkuljetuksen yhteydessä. Yritykset voivat hyödyntää Postin SER-kierrätyspalvelua myös omasta käytöstä poistuvan elektroniikan kierrätykseen. Sähkö- ja elektroniikkaromun keräyksen ja käsittelyn järjestäminen siirtyi laitteiden tuottajien eli valmistajien ja maahantuojien vastuulle 13. elokuuta alkaen. Kierrätys näkyy uusien tuotteiden hinnassa, mutta toisaalta kuluttajan ei tarvitse maksaa vanhasta tuotteesta jätehuoltomaksua. Lisätietoja: Business Manager Tommi Sunikka, puh. 020 451 8677