Postimuseossa esillä käsin kirjoitettuja kuoria

Postimuseossa on esillä Suomen Kalligrafiayhdistyksen järjestämän Kirje Sinulle, Kevät  -kilpailun satoa 1.4.–15.5.2011. Kilpailuun tuli 330 kirjekuorta, joista Suomen Kalligrafiayhdistyksen mestarijäsenet valitsivat voittajat. Kilpailuun lähetetyissä keväisissä kirjekuorissa arvioitiin kuoren kalligrafisuus ja kuoressa käytetty tyyliin sopiva sommittelu.

Kilpailu järjestettiin siksi, että käsin kirjoittamisen arvoa saataisiin nostettua. - Käsin kirjoittaminen alkaa olla harvojen huvia, minkä vuoksi monissa maissa taito onkin rappeutumassa, kertoo Suomen Kalligrafiayhdistyksen puheenjohtaja Marika Koskimäki-Ketelä.

Koko kilpailun voittajaksi tuli Hannu Hyrske. Kilpailussa oli kolme sarjaa alle 9-vuotiaille, 10–16-vuotiaille ja yli 16-vuotiaille. Lastensarjan palkitut olivat Teemu Tofferi ja Ella Pajala, nuortensarjan Petra Äkkinen ja Anna Pajala ja aikuistensarjan Merja Koivuniemi ja Tiina Huhtinen-Siistonen.

Näyttely on esillä Postimuseon Kujagalleriassa osoitteessa Postimuseo, Helsingin pääpostitalo, Asema-aukio 5 H. Museo on avoinna ma–pe 10–18 ja la–su 12–17.

Lisätietoja antaa Marika Koskimäki-Ketelä puh. 040-555 5474 tai puheenjohtaja@kalligrafia.org. Kuvamateriaalia voittajatöistä saa Postimuseosta Helena Pärssiseltä, puh. 020 451 4775 tai helena.parssinen@posti.fi