Postin rekrytointi siirtyi verkkoon

Suomen Posti Oyj:n rekrytointi on muuttunut sähköiseksi. Lähes kaikkiin Postin avoimiin työpaikkoihin haetaan nyt www.posti.fi -verkkosivuille avatun rekrytointijärjestelmän kautta. Postissa käsitellään vuosittain lähes 50 000 työpaikkahakemusta. Uudistuksen ansiosta valintamenettely tulee entistä sujuvammaksi ja hakijaystävällisemmäksi, kun kaikki hakemukset käsitellään yhtenäisellä tavalla. Avoimet työpaikat ovat nähtävillä www.posti.fi -sivuilla. Työpaikan hakeminen edellyttää rekrytointijärjestelmän käyttäjäksi rekisteröitymistä. Työnhakija tarvitsee sähköpostiosoitteen, sillä kaikki työnhakuun liittyvä kirjeenvaihto käydään sähköpostitse. Työpaikkaa haetaan täyttämällä järjestelmässä ansioluettelo ja työhakemus. Kerran täytettyä ansioluetteloa voi käyttää aina uudelleen työpaikkaa haettaessa ja sen tietoja voi päivittää milloin vain. Jos Postissa ei kirjautumishetkellä ole kiinnostavaa tehtävää tarjolla, hakija voi jättää ansioluettelonsa ja työtä koskevat toiveensa järjestelmään. Työnhakua ei tule kuitenkaan jättää pelkästään sen varaan, vaan työhakemus kannattaa täyttää aina, kun sopiva tehtävä avautuu. Käyttäjän tiedot säilyvät järjestelmässä kaksi vuotta viimeisestä kirjautumisesta. Halutessaan käyttäjä voi koska tahansa poistaa rekisteröitymisensä, jolloin kaikki tallennetut tiedot häviävät. Suomen Posti -konserni työllisti viime vuoden lopussa kotimaassa noin 23 300 työntekijää, ja se on maan suurimpia työnantajia. Postinjakelun ja -lajittelun lisäksi väkeä palkataan asiantuntija-, esimies- ja johtotehtäviin. Jouluapulaisten rekrytointi alkoi viime perjantaina. Tänä vuonna Postiin palkataan arviolta 3000 jouluapulaista. Tietoa työpaikoista Postin verkkosivuilla www.posti.fi/tyopaikat. Lisätietoja: rekrytointipäällikkö Kirsi Junnila, puh. 020 45 20310.