Postiyrittäjät tyytyväisiä yhteistyöhön Postin kanssa

Yrittäjän omalle liiketoiminnalle selvää hyötyä Postiyrittäjät tyytyväisiä yhteistyöhön Postin kanssa Postipalveluja tarjoavat yrittäjät ovat tyytyväisiä yhteistyöhön Postin kanssa ja kokevat saavansa tästä selvää hyötyä. Postipalvelujen tarjoaminen yrityksen omien tuotteiden ohella kasvattaa mm. asiakasmääriä ja myyntiä. Yrittäjät ovat myös erittäin sitoutuneita yhteistyöhön Postin kanssa. Tiedot ilmenevät Suomen Posti Oyj:n teettämästä tutkimuksesta. Posti koetaan myös luotettavaksi, osaavaksi ja avoimeksi yhteistyökumppaniksi, jonka palvelut sopivat hyvin yritysten omaan liiketoimintaan. Lisäksi yrittäjät arvostavat Postin tarjoamaa tukipalvelua sekä päivittäisen postityön helppoutta, vaikka osa toivoikin lähetysten hinnoittelua yksinkertaisemmaksi. Kehittämiskohteena postiyrittäjät näkevät myös omien vaikutusmahdollisuuksiensa kasvattamisen. Tutkimustuloksia hyödynnetään Postissa systemaattisesti ja niitä käytetään apuna toiminnan kehittämisessä. Yhteistyön kehittämistä käydään läpi alueellisissa, postiyrittäjille järjestetyissä tilaisuuksissa. Tutkimuksessa haastateltiin yhteensä 676:tta henkilöä ja tutkimuksen teki Add Value Research Oy puhelinhaastatteluina. Vastaajista osa oli Postin kanssa sopimuksen tehneitä yrittäjiä ja osa yrityksissä käytännön postiasioita hoitavia henkilöitä. Tätä ennen tutkimus on tehty vuosina 1999, 2001 ja 2003. Postin toimipaikkaverkosto muodostuu noin 300 Postin omasta toimipaikasta ja noin 1 100 yrittäjän hoitamasta postista, jotka toimivat kaupan, kioskin, huoltoaseman tai muun palveluyrityksen yhteydessä. Yrittäjäyhteistyön avulla Posti pystyy varmistamaan kiinteiden palvelupisteiden valtakunnallisen kattavuuden ja peruspalvelujen saatavuuden koko maassa. Yritysten yhteydessä toimivista posteista saa samat peruspostipalvelut kuin Postin omistakin toimipaikoista. Posti aloitti yhteistyön yrittäjien kanssa vuonna 1986, jolloin maassamme toimi reilut 400 yrittäjän hoitamaa palvelupistettä. Säännöllisesti tehtävien asiakastyytyväisyystutkimusten mukaan asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä postiyrittäjien tarjoamaan palveluun, erityisesti pitkiin aukioloaikoihin. Yritysten yhteydessä toimivista posteista monet palvelevat myös iltamyöhään ja viikonloppuisin. LISÄTIETOJA: ketjupäällikkö Arvo Peltomäki, puh. 020 451 7434, arvo.peltomaki@posti.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=61974&fn=wkr0001.pdf