Javerdelille jälleen voimakkaan kasvun vuosi

Report this content

24.3.2014 – Javerdel-konserni jatkoi vuonna 2013 strategiansa mukaisesti kasvua kaikilla liiketoiminta-alueilla, sovellus- ja pilviratkaisuissa sekä perustietotekniikkapalveluissa. Erityisen voimakkaasti kasvoivat yhtiön tarjoamat pilviratkaisut sekä niihin liittyvät hallinta- ja ylläpitopalvelut. Päättyneellä tilikaudella konsernin liikevaihto oli 13,4 miljoonaa euroa ja liikevaihto kasvoi 22 prosenttia. Konsernin liikevoittoprosentti oli 9,8 prosenttia ja liikevoitto 1,3 miljoonaa euroa.

”Vuosi 2013 oli meille voimakasta kasvua niin loppuasiakas- kuin palvelutarjoajasegmenteissä. Tilikauden aikana voitimme useita IT-ulkoistuksia, mikä yhdessä päämiesvetoisen markkinointimme kanssa kasvatti Javerdelin tunnettuutta luotettavana kotimaisena IT-palvelutalona. Myös muiden palvelutarjoajien IT-ulkoistukset Javerdelille kasvoivat merkittävästi johtuen alan arvoketjujen muutoksista ja tarpeesta tehostaa toimintaa”, kertoo Javerdelin toimitusjohtaja Jussi Haverinen.

Kasvua tukivat yhtiön tekemät mittavat investoinnit korkean käytettävyyden verkko- ja konesali-infrastruktuureihin. Merkittävimpänä investointina aloitettiin pääkaupunkiseudun runkoverkkojen laajennushanke, jolla turvataan yhdysliikennekapasiteetin riittävyys kasvaville asiakasmäärille.

Valmistautumista seuraavaan kasvuvaiheeseen

Yhtiö palkkasi viime tilikaudella lisää henkilöstöä Helsingin ja Savonlinnan toimipisteisiin. Toiminnan laatua ja tehokkuutta parannettiin ottamalla käyttöön uusi IT-toimintaprosesseja tukeva palveluhallintajärjestelmä. Voimakas panostus henkilöstön koulutukseen jatkui vahvana kaikilla osa-alueilla, ja korkealuokkainen ammattitaito on Javerdelille merkittävä kilpailuetu myös tulevaisuudessa.

Yhtiö valmistautuu seuraavaan kasvuvaiheeseen, jonka aikana toiminta ja asiakaskunta laajenevat pilviteknologioiden varaan rakennettavilla palveluilla.

”Uudet pilviratkaisut tarjoavat asiakkaalle mahdollisuuden valita sopiva yhdistelmä julkisia ja yksityisiä pilvipalveluita sekä integroida ne yhtenäiseksi kokonaisuudeksi. Uudistuva palvelutarjonta avaa meille tien suurempiin yrityksiin ja julkishallintoon sekä palveluviennin kautta kansainvälisille markkinoille”, sanoo Haverinen.

Lisätietoja

toimitusjohtaja Jussi Haverinen, Javerdel Oy, puh. 0400 603 450, jussi.haverinen@javerdel.fi

Javerdel on voimakkaasti kasvava sovellus- ja pilviratkaisuihin sekä perustietotekniikkapalveluihin erikoistunut asiantuntijayritys. Javerdel on saavuttanut vahvan aseman sekä yritysten että julkishallinnon organisaatioiden palveluntarjoajana. Vuonna 2013 Javerdelin liikevaihto oli 13,4 miljoonaa euroa. Yhtiö työllisti suoraan tai välillisesti yli 80 it-ammattilaista. www.javerdel.fi