Suomen Kansallisooppera ulkoisti IT-ympäristönsä Javerdelille

Report this content

2.4.2013 - Suomen Kansallisooppera on ulkoistanut IT-ympäristönsä IT-palvelutalo Javerdelille.  Julkisen kilpailutuksen voittanut Javerdel tuottaa Kansallisoopperalle kolmivuotisella sopimuksella ServiceDesk- ja lähitukipalvelut, tietoliikennepalvelut sekä konesalipalvelut. Sopimus kattaa myös Balettioppilaitokselle tuotettavat IT-palvelut.

Lähes 530 vakituista henkilöä työllistävä Suomen Kansallisooppera ei ole tähän mennessä käyttänyt ulkopuolista IT-kumppania.

”Haluamme keskittyä ydinosaamiseemme ja odotamme Javerdelin tarjoavan meille korkealuokkaiset IT-ratkaisut palveluineen. Osaavan IT-kumppanin on pysyttävä ajan hermolla informaatioteknologian kehittyessä nopeasti, ja kyettävä tarjoamaan tarpeisiimme soveltuvan kokonaisuuden sekä korkealuokkaisen asiantuntemuksen”, kertoo Suomen Kansallisoopperan pääjohtaja Päivi Kärkkäinen.

Moderni ympäristö palveluna

Javerdel tuottaa kokonaisuudessaan Suomen Kansallisoopperan tarvitsemat perustietotekniikkapalvelut. Palvelin- ja tallennuskapasiteetti tuotetaan palveluna Javerdelin konesalista. Tietoliikenneratkaisu kahdennettiin ja sen suorituskykyä lisättiin.

”Meidän oli välttämätöntä tehdä parannuksia IT-ympäristöömme, ja päädyimme ulkoistamaan merkittävän osan siitä. Muuten olisimme joutuneet palkkaamaan useita uusia IT-alan ammattilaisia. Javerdel täytti kaikki laadulliset kriteerimme selvästi muita IT-palveluntarjoajia kustannustehokkaammin”, sanoo Suomen Kansallisoopperan talouspäällikkö Elisabeth Spåre.

”On hienoa päästä tekemään tiivistä yhteistyötä myös kansainvälistä arvostusta nauttivan Suomen Kansallisoopperan kanssa. Tarjoamme heille kattavat palvelut ja organisaatiomme taustatuen kuten varahenkilöt, koulutukset sekä korkealuokkaisen IT-infrastruktuurin”, kertoo Javerdelin toimitusjohtaja Jussi Haverinen. ”Uskomme ulkoistuspalveluidemme kysynnän jatkuvan vahvana, koska yritykset ja organisaatiot etsivät yhä tehokkaampia ratkaisuja ja niiden toteuttajaksi ketterämpiä palveluntarjoajia.”

Lisätietoja:

Jussi Haverinen, toimitusjohtaja, Javerdel Oy, puh. 0400 603 450, jussi.haverinen@javerdel.fi

Päivi Kärkkäinen, pääjohtaja, Suomen Kansallisooppera, puh. 040 706 8122,  paivi.karkkainen@opera.fi

Elisabeth Spåre, talouspäällikkö, Suomen Kansallisooppera, puh. 040 500 8934,  elisabeth.spare@opera.fi

Javerdel on IT-hankejohtamiseen ja -käyttöpalveluihin erikoistunut asiantuntijayritys, joka tarjoaa markkinoiden parhaat tuotteet asiakkaiden liiketoimintaa tukevana palvelukokonaisuutena. Vuonna 1998 perustettu yritys työllistää 80 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2012 noin 10,9 miljoonaa euroa. www.javerdel.fi