JCDecaux nimittää innovaatiojohtajan

Report this content

LEHDISTÖTIEDOTE 23.9.2004 Vahva satsaus uudenlaiseen ulkomainontaan JCDecaux nimittää innovaatiojohtajan Suomen johtava ulkomainosyhtiö JCDecaux on nimittänyt Matti Viitalan yrityksen innovaatiojohtajaksi. Alalla täysin uusi työnimike liittyy yrityksen uuteen Innovate-tuotekonseptiin. JCDecaux'n uusi tuotekonsepti sisältää ennakkoluulottomia ulkomainonnan ratkaisuja, joiden avulla yritys kyseenalaistaa perinteisiä mediaratkaisuja. - JCDecaux on laajan peiton kaupunkimedia. Ulkomainonnan innovatiivisilla ratkaisuilla tarjoamme mainostajille uudenlaista huomioarvoa. Innovaatiojohtajan nimitys kertoo vahvasta panostuksestamme uudelle alueelle, sanoo JCDecaux'n asiakkuusjohtaja Lauri Tillanen. Ulkomainonnan osuus koko mediamainonnasta oli vuonna 2003 kolme prosenttia. Uuden Innovate-konseptin avulla halutaan herättää mainostajat huomaamaan ulkomainonnan mahdollisuudet. Konseptin mukaan ulkomainoksiin voidaan liittää muun muassa ääntä, liikkuvaa kuvaa, kolmiulotteisia hahmoja ja poikkeuksellisia kokoratkaisuja. - Isossa-Britanniassa Innovate on ollut menestyvä osa JCDecaux'n liiketoimintaa jo kahden vuoden ajan. Siellä ambient-media on pop. Luovat ratkaisut synnyttävät puheenaiheita ja ovat lisänneet myyntiä huomattavasti. Englannissa konsepti tuo paljon uusia asiakkaita ulkomainonnan piiriin, jatkaa Tillanen. Matti Viitala on toiminut aiemmin JCDecaux'n tuotantojohtajana ja vastannut paino- ja tuotantotoiminnasta. Uudessa toimessaan hän vastaa Innovate-konseptiin kuuluvien ratkaisujen myynnistä ja toteutuksesta. - Uusi aluevaltaus on merkittävä askel JCDecaux'lle. Meillä on selkeät myyntitavoitteet Innovate-konseptille. Toteutukset ovat aina osa suurempaa ulkomainoskampanjaa ja herättävät varmasti puheenaiheita. Suhtaudun toimenkuvaani suurella vakavuudella ja hillittömän innostuneena, sanoo innovaatiojohtaja Matti Viitala. Mainonnan kentällä JCDecaux arvioi kilpailun kovenevan entisestään. - Moni pitää suomalaista mainostajaa konservatiivisena. Uskon kuitenkin, että tarve erottua kilpailijoista lisää myös mainostajan rohkeutta. Kilpailu on koventunut erityisesti päivittäistavarabisneksessä, jossa mainosbudjetille asetetaan entistä suurempia vaatimuksia. Ulkomainonnan innovatiivisilla ratkaisuilla kuluttajan huomio voidaan kiinnittää, sanoo Lauri Tillanen. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=47424 Lisätietoja: JCDecaux Finland Oy, innovaatiojohtaja Matti Viitala, gsm 0400-421 699, puh. 09-759 091, sähköposti matti.viitala@jcdecaux.fi JCDecaux Finland Oy, asiakkuusjohtaja Lauri Tillanen, gsm 040-530 8704, puh. 09-759 091, sähköposti lauri.tillanen@jcdecaux.fi Kuvapyynnöt: JCDecaux Finland Oy, markkinointikoordinaattori Merene Saranpää, puh. 09-7590 9214, sähköposti merene.saranpaa@jcdecaux.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/23/20040923BIT00110/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/23/20040923BIT00110/bild.html Kuvia