JM on myynyt 73 asunnon kohteen ICECAPITALille

JM Suomi ja ICECAPITAL Housing Fund VI Ky ovat allekirjoittaneet sopimuksen 8-kerroksisen kerrostalon rakentamisesta Helsingin Herttoniemeen. Kohteeseen tulee 73 vuokra-asuntoa ja 3 liiketilaa.

JM:n kehittämän ja suunnitteleman kohteen rakennustyöt ovat alkaneet ja kohde valmistuu keväällä 2025.

Rakennus nousee Herttoniemen Sohlberg-kortteliin entiselle tehdasalueelle, jonne JM rakentaa yhteensä 12 asuinkerrostaloa ja kodit noin 1 100 kaupunkilaiselle. ICECAPITALin ostama rakennus on alueen seitsemäs käyntiin lähtenyt kohde.

Insinöörinkatu 16:een nouseva kohde rakennetaan A-energialuokan talona. Ylimpään eli 8. kerrokseen tulee yhteinen saunatila ja kerhohuone. Itäväylän varteen rakentuu asukkaiden yhteiseen käyttöön koko korttelin mittainen pysäköintilaitos, joka toimii samalla melumuurina.

Sohlberg-kortteli sijaitsee Herttoniemessä erinomaisella paikalla. Alueen kattavat palvelut ovat kivenheiton päässä, ja metrolla pääsee kymmenessä minuutissa Helsingin keskustaan, kertoo JM Suomen aluejohtaja Teppo Isokangas.

Erinomainen yhteistyömme JM Suomi Oy:n kanssa jatkuu nyt Herttoniemessä. Kohde rakentuu erittäin hyvälle sijainnille ja lisää rahastomme laadukkaiden vuokra-asuntojen tarjontaa Helsingissä, sanoo Mikko Suominen ICECAPITAL REAM Oy:stä.

Lisätietoa:

Teppo Isokangas, aluejohtaja, JM Suomi, puh. 040 510 5185, teppo.isokangas@jmoy.fi
Mikko Suominen, sijoitusjohtaja, ICECAPITAL REAM Oy, puh. 040 5040915, mikko.suominen@icecapital.fi
Laura Saraste-Mäkinen, viestintäpäällikkö, JM Suomi, puh. 0400 764 148, laura.saraste-makinen@jmoy.fi

JM Suomi Oy on osa JM-konsernia, joka on Pohjoismaiden johtavia asuntojen rakentajia ja asuinalueiden kehittäjiä. Toiminnan pääpaino on asuntojen uudistuotannossa pääkaupunkiseuduilla ja isoissa kasvukeskuksissa Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Konserni toteuttaa myös liikekiinteistöihin ja urakointiin kuuluvia projekteja lähinnä Tukholmassa ja sen lähialueilla. JM pyrkii toiminnassaan pitkäjänteisyyteen ja toteuttaa kestävän kehityksen periaatteita. Konsernin liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa ja sillä on noin 2 200 työntekijää. Yhtiö on noteerattu NASDAQ Tukholman Large Cap -listalla.