• JM/

JM ostaa kiinteistön asuntojen kehittämiseksi Kerasta Espoosta

JM ostaa kiinteistön Kerasta, Espoosta. Kiinteistön hallinta luovutetaan ja kauppa kirjataan vuoden 2021 viimeiselle neljännekselle. Kaupan arvo on noin 15 miljoonaa euroa. JM on mukana kehittämässä alueen asemakaavaa, tavoitteena on mahdollistaa monimuotoista kaupunkikuvaa muun muassa noin 500 asunnon kehittämisen, erilaisten palveluiden ja toimintojen avulla nyt hankitulle kiinteistölle.

Kauppa raportoidaan vuoden 2021 viimeisellä neljänneksellä JM International -liiketoimintayksikössä. Kera on esimerkki uudenlaisesta kaupunkikehityksestä, jossa asukkaat, maanomistajat, yritykset ja muut kehittäjäkumppanit toimivat tiiviissä yhteistyössä, yhteiskehittäen älykästä kaupunkia.

- Jaamme kaupungin kanssa yhteisen näkemyksen Kerasta kestävän kaupunkikehityksen edelläkävijänä, missä muun muassa testataan hiilineutraalia kiertotaloutta tukevia ratkaisuja. Tämä hankinta vahvistaa JM:n asemaa ja näkyvyyttä yhdellä avainsijainneistamme pääkaupunkiseudulla, toteaa Markus Heino JM Suomen toimitusjohtaja.

JM suunnittelee kaikki uudet asuntonsa Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa Joutsenmerkin kriteerejä noudattaen. JM on näin ollen ensimmäinen pohjoismainen rakennusyhtiö, joka sertifioi koko omaperusteisen asuntotuotantonsa pohjoismaisen ympäristömerkin, Joutsenmerkin mukaisesti.

Lisätietoa:
Markus Heino, toimitusjohtaja JM Suomi +358 405 00 1263
Katarina Jordell Rimmerfeldt, Head of Communications JM Group, +46 73 432 61 20

JM Suomi Oy on osa JM AB –konsernia, joka on Pohjoismaiden johtavia asuntojen rakentajia ja asuinalueiden kehittäjiä. Toiminnan pääpaino on asuntojen uudistuotannossa pääkaupunkiseuduilla ja isoissa kasvukeskuksissa Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Konserni toteuttaa myös liikekiinteistöihin ja urakointiin kuuluvia projekteja lähinnä Tukholmassa ja sen lähialueilla. JM pyrkii toiminnassaan pitkäjänteisyyteen ja toteuttaa kestävän kehityksen periaatteita. Konsernin liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa ja sillä on noin 2 400 työntekijää. Yhtiö on noteerattu NASDAQ Tukholman Large Cap -listalla. www.jmoy.fi