JM Suomi on myynyt 151 asunnon kohteen Herttoniemestä

JM Suomi Oy on myynyt kehittämänsä 16-kerroksisen tornitalon sijoittajalle.

JM jatkaa kehittämänsä Sohlberg-korttelin rakentamista Herttoniemessä uudella tornitalolla, joka valmistuu tilaajalle kevään 2026 aikana. Kohteeseen tulee yhteensä 151 vuokra-asuntoa, joiden koot vaihtelevat yksiöistä neljän huoneen asuntoihin. Lähes kaikissa 2–4 huoneen asunnoissa on myös oma sauna.

Sohlberg-kortteli rakentuu entiselle tehdasalueelle, jonne JM rakentaa yhteensä 12 asuinkerrostaloa ja kodit noin 1 100 kaupunkilaiselle. Insinöörinkatu 18:aan nouseva rakennus on alueen kahdeksas käyntiin lähtevä kohde.

Korttelin keskiössä on alueelle jäävä vanha teollisuusrakennus sekä sen yhteyteen rakennettava aukio. Itäväylän varteen rakentuu asukkaiden yhteiseen käyttöön koko korttelin mittainen, melumuurina toimiva pysäköintilaitos.

–  Sohlberg-kortteliin nouseva uusi tornitalo tarjoaa upeat puitteet vuokra-asumiselle. Erinomaisen sijainnin ja lähipalveluiden lisäksi asukkaat voivat nauttia myös kuudenteen kerrokseen rakennettavasta yhteisestä saunatilasta sekä kerhohuoneesta, kertoo JM Suomen aluejohtaja Teppo Isokangas.

Lisätietoa:
Teppo Isokangas, aluejohtaja, JM Suomi, puh. 040 510 5185, teppo.isokangas@jmoy.fi
Laura Saraste-Mäkinen, viestintäpäällikkö, JM Suomi, puh. 0400 764 148, laura.saraste-makinen@jmoy.fi

JM Suomi Oy on osa JM-konsernia, joka on Pohjoismaiden johtavia asuntojen rakentajia ja asuinalueiden kehittäjiä. Toiminnan pääpaino on asuntojen uudistuotannossa pääkaupunkiseuduilla ja isoissa kasvukeskuksissa Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Konserni toteuttaa myös liikekiinteistöihin ja urakointiin kuuluvia projekteja lähinnä Tukholmassa ja sen lähialueilla. JM pyrkii toiminnassaan pitkäjänteisyyteen ja toteuttaa kestävän kehityksen periaatteita. Konsernin liikevaihto on noin 1,3 miljardia euroa ja sillä on noin 2 100 työntekijää. Yhtiö on noteerattu NASDAQ Tukholman Large Cap -listalla.