JTA Connection Oy yhdistyy materiaalinkäsittelyn projektitoimittaja AMH-Systems Oy:n kanssa

Report this content

Tamperelaisyrityksellä on selkeä tavoite kasvaa maan suurimmaksi automaatiotoimittajaksi

Tamperelainen automaatioalan yritys JTA Connection Oy ja varsinaissuomalainen materiaalinkäsittelyn projektitoimittaja AMH-Systems ovat allekirjoittaneet perjantaina 15.5.2020 sopimuksen liiketoimintojen yhdistämisestä. Yhdistymisen myötä AMH-Systems siirtyy JTA Connectionin tytäryhtiöksi. Vaikka tämänhetkinen tilanne yritysmaailmassa on poikkeuksellinen ja epävakaa, JTA Connectionilla uskotaan tulevaisuuteen.

- JTA Connection Oy:n yrityskulttuurille on ominaista rohkeus, innovatiivisuus ja halu kehittyä. Tämä yritysjärjestely on jälleen kerran osoitus tästä. Juuri nyt Suomessa tarvitaan edelläkävijöitä ja niitä, jotka eivät turbulenssin talouden myrskytuulissa vetäydy tuulensuojaan, vaan uskaltavat ennemminkin rakentaa uutta ja tavoitella parempaa, JTA Connection Oy:n hallituksen puheenjohtaja, KTT Olli Välimäki toteaa.

JTA Connection ja AMH-Systems ovat tehneet yhteistyötä automaatioprojekteissa jo pitkään, ja yritysten osaamisalat täydentävät toisiaan. Muun muassa kuljetinratkaisuihin erikoistunut AMH-Systems on vahva toimija paperi-, panimo- ja elintarviketeollisuudessa sekä muussa pakkaavassa teollisuudessa. Koneautomaation ja robotiikan asiantuntija JTA puolestaan on tunnettu teollisen tuotannon automatisoinnin osaaja esimerkiksi konepajateollisuudessa. Yhdistymisellä synnytetään synergiaetuja projektitoimituksissa, vahvistetaan uuden JTA Connectionin osaamista sekä monipuolistetaan asiakaskuntaa. Päällekkäisiä asiakkuuksia ei ole, joten kokonaisuus on tekijöidensä summaa vahvempi ja suurempi. Jatkossa JTA Connection pystyy toimittamaan entistä kokonaisvaltaisempia ratkaisuja teollisen tuotannon automatisointiin. Automaatio on kovaa vauhtia kasvava ja kehittyvä ala, jonka kärkikastissa JTA Connection on sekä teknisen osaamisensa että asiakaslähtöisyytensä turvin.

Yrityskauppa oli AMH-Systemsille tärkeä ratkaisu, sillä edessä oli joka tapauksessa jonkinlainen muutos.

- Merkittävän osakkaamme oli aika päästä ansaitulle eläkkeelle, ja lähipiiristä ei löytynyt korvaajaa hänen työpanokselleen. Meille tämä on paras mahdollinen ratkaisu. Henkilöstöllämme on varmasti paljon annettavaa uudelle JTA:lle etenkin mekaniikkasuunnittelun ja projektoinnin osalta. Näiden yhdistäminen JTA:n automaatio-osaamiseen, nuorekkaaseen työyhteisöön sekä kansainväliseen toimintaympäristöön luo loistavan pohjan tulevaisuudelle, AMH-Systemsin toimitusjohtajana 15 vuotta toiminut Arto Lammila sanoo.

Tulevaisuudessa JTA Connectionin palvelu- ja ratkaisuvalikoima on Suomen mittakaavassa poikkeuksellisen kattava. Yrityksen strategiaan onkin kirjattu selkeä tavoite kasvaa Suomen suurimmaksi teollisuusautomaatiotoimittajaksi. Tuoreen järjestelyn myötä JTA Connectionin konsernin vuotuinen liikevaihto noussee 20 miljoonan euron luokkaan. Tulevaisuuden strategiaan kuuluu myös tavoite kasvattaa viennin osuutta liiketoiminnasta merkittävästi. Kasvusta kertoo myös JTA Connectionin merkittävä, lähes kahden tuhannen neliön toimitilojen laajennus.

- Näillä hartioilla ja uusilla, suuremmilla tiloilla on helppo lähteä valloittamaan maailmaa. Näemme erityisen kiinnostavina markkinoina esimerkiksi Ruotsin ja Venäjän, joiden suuntaan ensimmäisiä peliliikkeitä on jo tehty, JTA Connectionin toimitusjohtaja Timo Ahonen tiivistää.

JTA Connection Oy on tamperelainen, vuonna 2002 toimintansa käynnistänyt täyden palvelun teollisuusautomaatiotalo. JTA Connectioniin kuuluu myös Porvoossa sijaitseva tytäryhtiö JTA Machines Oy, joka on keskittynyt vaativiin teollisuuden erikoiskoneratkaisuihin.

Yhteystiedot mediaa varten:

Timo Ahonen