Ruotsalainen kodinfiksaajaketju Jula avaa tavaratalon Raisioon

Ruotsalainen kodinfiksaajaketju Jula avaa ovensa Turun seudulla vuoden 2023 alussa. Raisio on toinen kaupunki Suomessa, johon Jula avaa tavaratalon. Tavaratalo tuo alueelle noin 20 uutta työpaikkaa. Verkkokauppa avataan jo syksyllä.

– Olemme jo pitkään odottaneet tavaratalon avaamista Turun seudulle, ja tuntuu hienolta, että olemme vihdoin löytäneet meille sopivan sijainnin. Jula sijoittuu erinomaisesti Raisioon, Itäniityntien jännittävälle ja laajalle ostosalueelle Ikean läheisyyteen, sanoo Julan Suomen maajohtaja Jaakko Soini.

Jula on ruotsalainen kodinfiksaajaketju, joka tarjoaa ”tee-se-itse” ihmisille laajan ja huolellisesti valitun valikoiman tuotteita kotiin, puutarhaan ja vapaa-aikaan alhaiseen hintaan. Vuonna 1979 perustetun perheyrityksen liikevaihto on noin miljardi euroa, ja sillä on tällä hetkellä tavarataloja ja verkkokauppa Ruotsissa, Norjassa ja Puolassa. Suomi on siis neljäs maa, johon Jula avaa tavarataloja.

– Myymme edullisia ja laadukkaita tuotteita sekä omilta tuotemerkeiltämme että muilta tunnetuilta valmistajilta. Harva muu kauppa Suomessa tarjoaa kodinfiksaajalle yhtä laajaa valikoimaa saman katon alla, Jaakko Soini sanoo.

Julan Raision tavaratalon pinta-ala on 2700 neliömetriä ja sen valikoimassa on noin 15 000 tuotetta. Tavaratalo tuo alueelle noin 20 uutta työpaikkaa, ja työntekijöiden rekrytointi alkaa syksyllä. Syksyllä Jula lanseeraa verkkokaupan myös Suomen markkinoille.

– Olemme vakuuttuneita siitä, että Julan konsepti sopii hyvin Suomen markkinoille. Monet suomalaiset rakastavat fiksata asioita kotona ja toivon, että vierailu tavaratalossamme tai verkkosivuillamme innostaa heitä tekemään vielä enemmän, Jaakko Soini sanoo.

Lisätietoa antavat

Jaakko Soini, maajohtaja Jula Finland OY

Sähköposti jaakko.soini@jula.com

Puhelin +358 40 835 2791

Tietoa Julasta

Jula Industri perustettiin vuonna 1979 perheyrityksenä Jultorpin maatilalla Skaran ulkopuolella. Karl-Johan Blank, Julan omistaja, on ollut mukana kehittämässä yritystä alusta alkaen. Viime vuosina yhtiö on kehittynyt yhdeksi Ruotsin suurimmista yksityisomistuksessa olevista konserneista, Jula Holding -konserniksi, joka toimii vähittäiskaupan, kiinteistö-, rahoitus-, logistiikka-, hotelli-, ympäristö- ja energia-aloilla. Jula Holding -konsernin pääkonttori sijaitsee Skarassa, Ruotsissa. Konsernilla on noin 4500 työntekijää, ja sen liikevaihto vuonna 2021 oli yli 10,4 miljardia kruunua. Lisätietoja saat osoitteessa www.julaholding.com.

Jula aloitti vähittäiskauppayrityksenä ja se tarjoaa ”tee-se-itse” ihmisille laajan ja huolellisesti valitun valikoiman tuotteita kotiin, puutarhaan ja vapaa-aikaan alhaiseen hintaan. Tätä tarjotaan vahvan verkkokaupan ja yhteensä 116 tavaratalon kautta, joista 63 on Ruotsissa, 37 Norjassa ja 16 Puolassa. Lisää Julan historiasta voit lukea täältä https://historia.jula.com/.

Avainsanat: