Ennätyksellinen latausviikko – K-Lataus kokeili ensimmäisenä latausverkostona Suomessa merkittävää Black Week -kampanjatarjousta

K-Auton sähköautolatausverkosto K-Lataus tarjosi latauskilometrit asiakkailleen puoleen hintaan koko kuluneen Black Week -tarjousviikon ajan (20.–26.11.) kaikilla K-Latauksen asemilla Hangosta Ivaloon. Tempaus sai sähköautoilijat liikkeelle.

Tuhannet sähköautoilijat tarttuivat tarjoukseen ja aktivoivat latausedun jo ensimmäisenä kampanjapäivänä. Meno kiihtyi entisestään viikon edetessä.

Latauksia kertyi Black Week -viikon aikana ennätykselliset yli 35 000, kun aiemmin syksyllä latauksia on ollut keskimäärin 25 000 viikossa.

“Tavoitteemme oli houkutella entistäkin suurempi joukko suomalaisia sähköautoilijoita tutustumaan K-Lataukseen ja sen erittäin kattavaan verkostoon”, perustelee tempausta K-Latauksesta vastaava Iiro Määttänen

Määttäsen mukaan K-Lataus on ensimmäinen suomalainen latausverkosto, jolta on tullut Suomessa vastaavanlainen, yhtä voimallinen tarjouskampanja.

“K-Auto haluaa olla etujoukoissa sähköistämässä suomalaista autoilua. Tavoite vaatii aitoja käytännön tekoja, joista tämä oli vain yksi esimerkki. Haluamme tuoda latauksen lähelle arjen kauppareissuja K-ryhmän kauppaverkostossa ja madaltaa kynnystä kokeilla lataamista K-Latauksen asemalla samalla kun hoitaa esimerkiksi viikon ruokaostokset”, Määttänen sanoo.

Sähkön hintapiikki ei hidastanut

Viime viikko oli sähkön hintakehityksen osalta yllätyksiä täynnä. Tiistaille osunut pörssisähkön hintapiikki ei vaikuttanut K-Latauksen kampanjan etenemiseen, vaan se toteutettiin suunnitellusti.

“Toki tiedostimme tilanteen, mutta kampanjan peruminen tai sen rajaaminen ei käynyt edes puheissa. Se ei olisi ollut asiakkaidemme edun mukaista”, Määttänen kertoo.

Kaikki K-Latauksen asemilta ladattava sähkö on kotimaisella tuulivoimalla tuotettua. K-Autolle on erityisen tärkeää, että latausverkostossa autonsa lataava voi liikkua päästöttömästi.

“Siten jokainen sähköautoilija voi omalla päätöksellään laskea oman autoilunsa CO2-päästöt jopa nollaan”, hän muistuttaa.

Iiro Määttänen, K-Latauksesta vastaava päällikkö, p. 010 533 8332, iiro.maattanen@k-auto.fi
Pihla Hakala, viestintäpäällikkö, K-Auto, p. 040 703 1334, pihla.hakala@kesko.fi

K-Auto on osa suomalaista K-ryhmää ja toimii yhteistyössä Volkswagen-konsernin kanssa. K-Auton tavoitteena on tuoda suomalaiseen autoiluun merkkejä tulevaisuudesta, ja se tarjoaa asiakkailleen uudet autot, vaihtoautot sekä monikanavaiset autoalan palvelut. K-Auto Oy toimii Volkswagen‐, Audi‐, SEAT‐, CUPRA-, Porsche‐ ja Bentley-henkilöautojen sekä Volkswagen Hyötyautojen maahantuojana ja markkinoijana Suomessa sekä SEATin ja CUPRAn osalta myös Baltiassa. www.k-auto.fi