Historiallisen suuria parannusloikkia K-Autolle: Audi ja Volkswagen nousivat autoalan palvelututkimuksen kärkeen

Autolehti Auto Bildin 19.9.2023 julkistama vuosittainen valtakunnallinen Palvelu 1 -ostotutkimus on osoitus pitkäjänteisen työn tuloksista asiakaskokemuksen eteen, kun K-Auto palkittiin ykkös- ja kakkossijalla uusien autojen kategoriassa.

K-Auton merkeistä Audi kiri tämän vuoden tuloksissa autobrändeistä voittoon viime vuoden neljänneltä sijalta ja paransi tulostaan kahdeksalla pisteellä. Audia kiiteltiin tasaisen vahvasta suorittamisesta kaikilla osa-alueilla, mutta erityisen hyvin onnistuttiin kartoittamaan asiakkaiden tarpeita autonvalinnassa. Myös kaupan päättämisessä Audilla onnistuttiin selvästi keskivertoa paremmin.

Volkswagenilla huippusuoritus ja muissa kategorioissa selkeitä parannuksia

Tutkituista autobrändeistä kaikista suurimpaan nousuun ylsi Volkswagen, joka loikkasi viime vuoden sijalta yhdeksän sijalle kaksi.

Audin ja Volkswagenin brändikohtaisen menestyksen rinnalla K-Auto nousi uusien autojen jälleenmyyjäketjuna sijalta kymmenen sijalle viisi. Parannusta tuli siis viisi sijaa ja jopa 10 pistettä edellisvuodesta.

Käytettyjen autojen jälleenmyyjänä K-Auto paransi sijoitustaan kahdella pykälällä sijalle viisi. Parannusta on siis myös vaihtoautojen asiakaskokemuksessa.

”Kaiken kaikkiaan upea saavutus koko K-Autolta. Asiakaskokemus on ratkaisevassa roolissa kisassa, jossa asiakkailla on auto- ja myyjävaihtoehtoja runsaasti. Meillä K-Autolla on tavoitteena olla tulevaisuudessa ykkönen kaikissa kategorioissa. Nämä tulokset osoittavat, että oikeanlaista työtä on tehty, joten samaan suuntaan jatkamme yhdessä asiakkaidemme kanssa”, Keskon autokaupan toimialajohtaja Sami Kiiski kiittelee.

Auto Bildin Palvelu 1 -tutkimus toteutettiin tänä vuonna jo 19. kerran. Tutkimuksessa ulkopuolisen tutkimustoimiston kouluttamat testiasiakkaat asioivat autoliikkeissä normaaliin tapaan ja havainnoivat saamaansa asiakaspalvelua. Tutkimuksesta voi lukea lisää Auto Bildin numerosta 12/2023.

K-ryhmän viestintä, p. 010 535 0200 (ark. 9-16), viestinta@kesko.fi
Pihla Hakala, K-Auton viestintäpäällikkö, p. 040 703 1334, pihla.hakala@kesko.fi

K-Auto on osa suomalaista K-ryhmää ja toimii yhteistyössä Volkswagen-konsernin kanssa. K-Auton tavoitteena on tuoda suomalaiseen autoiluun merkkejä tulevaisuudesta, ja se tarjoaa asiakkailleen uudet autot, vaihtoautot sekä monikanavaiset autoalan palvelut. K-Auto Oy toimii Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA-, Porsche ja Bentley-henkilöautojen sekä Volkswagen Hyötyautojen maahantuojana ja markkinoijana Suomessa sekä SEATin osalta myös Baltiassa. www.k-auto.fi