K-Auto avaa Ouluun täysin uudenlaiset Porsche- ja CUPRA-myymälät

K-Auto avaa tulevana syksynä Porsche- ja CUPRA-myymälät Oulussa. Samassa osoitteessa on jatkossa jopa kolme K-Auton myymälää, sillä Visiolinjalta löytyy jo ennestään K-Auton käytettyjen autojen myymälä.

Porsche Store Oulu ja CUPRA Garage avaavat ovensa tämänhetkisen aikataulun mukaan lokakuun aikana.

Myymäläverkoston laajentaminen on osa K-Auton vahvaa valtakunnallista kasvustrategiaa. Porsche- ja CUPRA-myymälät lisäävät asiakkaiden valinnanvaraa merkittävästi, ja yhteispelistä K-Auton käytettyjen autojen myymälän kanssa tulee saumatonta.

"Oulun seutu on meille tärkeä ja kasvava talousalue. Käytettyjen autojen myynnissä starttimme Oulussa on ollut erinomainen. Niinpä tavoitteet on asetettu korkealle myös Porschen ja CUPRAn uusien myymälöiden osalta. Haluamme tarjota myös pohjoisempaan Suomeen aiempaa laajemmin Porschen ja CUPRAn kaltaisia huippubrändejä", sanoo Keskon autokaupan toimialajohtaja Johanna Ali

Luksusta ja yksilöllisiä vaihtoehtoja

Modernia luksusta tarjoaa täysin uudenlainen myymäläkonsepti Porsche Store Oulu. Konseptin tavoitteena on palvella asiakkaita viihtyisässä ja miellyttävässä ympäristössä – yksilöllisesti, luksusta unohtamatta.

"Oulun myymälässä on sekä uusien autojen esittelytilat että autojen yksilöintiin tarkoitetut rauhalliset huoneet, joissa asiakas ja myyjä voivat suunnitella yhdessä asiakkaalle tämän unelmien Porschen, digitaalisia näyttökonsepteja hyödyntäen", kertoo Porschen liiketoimintajohtaja Ossi Korpela K-Autolta.

Myymälään avautuu myös Porscheplatz-niminen kahvila sekä Porsche Lifestyle Shop -kauppa, jonka valikoima sisältää moderneja luksustuotteita aina vaatteista ja matkalaukuista golfbägeihin.

Neliötilaa myymälässä on lähes 800 m2. Paikan päällä voi tutustua Porschen suosituimpiin malleihin. Täyssähköiset Macan ja Taycan sekä ladattavat hybridit Cayenne ja Panamera ovat myös koeajettavissa.

Korpela odottaa jo innolla lokakuuta.

"Oulun myymälän avaus on luonnollinen seuraava askel osana koko verkoston laajentumista. Meillä on Pohjois-Suomessa paljon nykyisiä ja potentiaalisia asiakkaita, joita haluamme palvella entistä paremmin ja monipuolisemmin", hän sanoo.

CUPRA Garage – haastajabrändin DNA

Toinen Oulun uusista myymälöistä on CUPRA Garage, joka edustaa perinteisestä automyymälästä poikkeavaa uudenlaista automyymäläkonseptia. Se on suunniteltu heijastamaan CUPRA-brändin ydintä ja DNA:ta: ainutlaatuisuutta, hienostuneisuutta ja suorituskykyä. Konseptin perustana on CUPRA-brändin identiteetti, joka keskittyy muotoiluun sekä materiaaleihin, joista tärkeimpiä ovat betoni, puu, teräs ja kupari.

"CUPRA Garagessa asiakkaat kohdataan avoimissa tiloissa, jotka on suunniteltu tukemaan ainutlaatuista asiakaskohtaamista. Esittelyautojen lisäksi myymälässä on ostettavissa CUPRA Collection Lifestyle -tuotteita. Erilaisilla digitaalisilla ratkaisuilla on myymälässä keskeinen rooli, ja ne lisäävät niin liikkeen visuaalista näyttävyyttä kuin asiakaskokemusta", sanoo CUPRAn liiketoiminnasta K-Autolla vastaava Jukka Kiuru

Oulun CUPRA Garagessa tilaa on reilut 400 m2. Myymälässä on esillä ja koeajettavana laaja kattaus eri CUPRA-malleja aina täyssähköisestä Bornista ja täysin uudesta Tavascanista, Formentoriin ja Leon Sportstourerin ladattaviin hybrideihin.

Kiuru näkee Oulun hyvin houkuttelevana sijaintina uudelle myymälälle.

"CUPRA on yksi nopeimmin kasvavista autobrändeistä koko Euroopassa, joten on selvää, että mekin haluamme olla edustettuina Oulun kaltaisessa tärkeässä kasvukeskuksessa", Kiuru summaa.

Rekrytointeja tiedossa

Myymäläavauksilla on myös työllistävä vaikutus. Sekä Porsche Storeen että CUPRA Garageen rekrytoidaan kumpaankin myyntivoimaa.

"Tärkeä osa uusia myymäläavauksia on toki myös uusien K-autolaisten rekrytointi. Tavoitteenamme on olla työpaikka, jossa on vahva voittamisen kulttuuri, erinomaiset ansaintamahdollisuudet ja joka päivä kaupankäynnin iloa. Haemme ammattilaisia, jotka haluavat tuottaa erinomaista ja laadukasta asiakaskokemusta", sanoo Johanna Ali.

Kuvat ovat havainnekuvia tulevista myymälöistä.

Lisätietoja & haastattelupyynnöt:

Pihla Hakala, viestintäpäällikkö, K-Auto, p. 040 703 1334, pihla.hakala@kesko.fi

K-Auto on osa suomalaista K-ryhmää ja toimii yhteistyössä Volkswagen-konsernin ja Porsche AG:n kanssa. K-Auton tavoitteena on tuoda suomalaiseen autoiluun merkkejä tulevaisuudesta, ja se tarjoaa asiakkailleen monikanavaisesti uudet autot, vaihtoautot sekä monipuoliset autoalan palvelut. K-Auto Oy toimii Volkswagen‐, Audi‐, SEAT‐, CUPRA-, Porsche‐ ja Bentley-henkilöautojen sekä Volkswagen Hyötyautojen maahantuojana ja markkinoijana Suomessa sekä SEATin ja CUPRAn osalta myös Baltiassa. www.k-auto.fi