K-Auto mukana laajalla mallistolla Auto 2018 -tapahtumassa Helsingin messukeskuksessa 9.-11.11.2018

Auto 2018 -tapahtuma järjestetään nyt toista kertaa Helsingin messukeskuksessa marraskuun toisena viikonloppuna 9.-11.11.2018. K-Auton edustamat merkit ovat mukana erittäin laajalla mallistolla niin näytteilleasettajana kuin koeajotapahtumassa. Auto 2018 -tapahtuma tarjoaa autoista kiinnostuneille ja uuden auton hankintaa suunnitteleville hyvän mahdollisuuden tutustua K-Auton eri merkkeihin ja tehdä vertailuja muihin merkkeihin. K-Auton osastoilla on esillä viimeisimmät uutuusmallit ja useita eri malleja voi myös koeajaa. Osastoilla on nähtävillä yli 25 näyttelyautoa ja koeajattavanakin on yli 20 mallia.

Volkswagen

Volkswagenin osastolla on nähtävissä ensimmäistä kertaa täysin uusi Volkswagen T-Cross. Volkswagenin kaikkien aikojen kompakteimman SUV:in T-Crossin ensi-iltaa juhlitaan Amsterdamissa 25.10. ja vain muutama viikko sen jälkeen, se saapuu Suomeen. Uusi Volkswagen T-Cross on aina etuvetoinen. Volkswagen T-Crossin TSI-bensiinimoottorit ovat varustettu partikkelisuodattimella ja tulevat Suomessa saataville teholuokissa 70 kW (95 hv) ja 85 kW (115 hv) sekä dieselmoottori puolestaan teholuokassa 70 kW (95 hv). Uusi urbaani SUV on tilava, käytännöllinen ja personoitavissa. SUV-malleille tyypillisesti T-Crossissa istutaan korkealla ja karismaattinen muotoilu tekee siitä ainutlaatuisen luokassaan. Volkswagen T-Crossin ennakkomyynti alkaa joulukuussa 2018.

Volkswagen Hyötyautot tuo puolestaan lavalle erämaan kuninkaan – Amarok Canyon -erikoismallin. Amarok Canyon yhdistää 150 kW:n tehoisen V6 TDI -moottorin jatkuvatoimiseen 4MOTION-nelivetoon, 8-vaihteiseen automaattivaihteistoon ja offroad-ABS:ään. Tässä premium-tason pick-upissa korostuu täydellinen ja aito offroad-look. Volkswagen Amarokin 150 kW:n automaattivaihteistolla varustettu versio kiihtyy 0–100 km/h jopa 9,0 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeuden 190 km/h. Volkswagen Amarok on V6 TDI -moottorilla varustettuna todellinen voittajamalli. Tämä tosiasia on saanut tunnustusta myös kansainvälisen lehdistön edustajilta. Amarok äänestettiin International Pick-up -palkinnon voittajaksi jo vuonna 2010 ja jälleen vuonna 2018, mikä on ainutlaatuista tässä luokassa.

Audi

Audin osaston tähtenä loistaa merkin ensimmäinen täyssähköinen sarjatuotantomalli Audi e-tron.  Audi esitteli tämän sporttisen isomman kokoluokan SUV:in maailmanensi-illassa syyskuussa San Franciscossa. Täyssähköinen SUV toimii kahdella sähkömoottorilla, jotka ovat paikallisesti CO2-neutraaleja ja lähes äänettömiä. Uuden sukupolven sähköinen quattro-nelivetojärjestelmä takaa erinomaisen pidon ja dynamiikan. Tärkein tekijä urheilulliseen luonteeseen ja erinomaiseen dynamiikkaan on matala ja auton keskelle sijoitettu akusto, mikä takaa autolle yli 400 km toimintamatkan. Audi on maailman ensimmäinen autonvalmistaja, joka käyttää rekuperaatiota yhdessä sähköhydraulisesti integroidun jarrujen ohjausjärjestelmän kanssa. Yksi Audi e-tronin kohokohdista on lisävarusteena saataville tulevat virtuaaliset ulkopeilit – ensimmäistä kertaa maailmassa sarjatuotantomallissa. Audi e-tron tarjoaa tilavuutta ja mukavuutta, ja yhdistettynä korkealuokkaisiin materiaaleihin ja hienoon käsityöhön, se tekee sähköisestä liikkumisesta premium-kokemuksen. Audi e-tronin myynti alkaa tämän hetken tiedon mukaan loppuvuodesta 2018.

SEAT

SEATin osaston odotetuin uutuus on SUV-malli SEAT Tarraco. Tarraco ensi-esiteltiin syyskuussa Tarragonassa. Espanjan Martorellissa suunniteltu ja kehitetty, Saksan Wolfsburgissa valmistettu SEAT Tarraco on SEATin kolmas SUV-malli ja sen design antaa viitteitä SEATin tulevasta muotokielestä. Aronaa ja Atecaa suuremman uuden Tarracon paikka SEATin SUV-mallistossa on korkeimmalla korokkeella. Uudessa SUV:ssa yhdistyvät SEATin tärkeimmät ominaisuudet: muotoilu ja toiminnallisuus, urheilullisuus ja mukavuus, helppokäyttöisyys ja laatu sekä teknologia ja tunne muotoiltuna soveltumaan erilaisiin elämäntyyleihin. SEAT Tarracon ennakkomyynti alkaa loppuvuodesta 2018.

CUPRA

SEAT eriytti urheilullisen CUPRAn omaksi automerkikseen. Uuden CUPRA-merkin ensimmäinen malli, CUPRA Ateca, saapuu Auto 2018 -tapahtumaan Suomen ensiesittelyyn. CUPRA Ateca on segmentissään ainutlaatuinen malli: 300 hevosvoimaa, 4Drive-nelivetojärjestelmä ja uusi seitsemänvaihteinen DSG-automaattivaihteisto. Tämän tehokkaan SUV-mallin huippunopeus on 245 km/h ja se kiihtyy nollasta sataan 5,4 sekunnissa. CUPRA Atecan ennakkomyynti alkaa loppuvuodesta 2018.

Porsche

Uuden Porsche Macanin Suomen ensiesittely nähdään Auto 2018 -tapahtumassa. Muotoilua, mukavuutta, yhteyksiä ja ajodynamiikkaa on parannettu uutuusmallissa huomattavasti. Uudistettu alusta parantaa mukavuutta ja tekee Macanista entistäkin nautittavamman ajaa. Kompaktin SUV-mallin uutuusversion voimanlähteenä on kaksilitrainen ja nelisylinterinen bensiinimoottori optimoidulla palotilan geometrialla ja bensiinihiukkassuodattimella varustettuna. Moottorissa on tehoa 245 hv ja sen maksimivääntö on 370 Nm. Tämän ansiosta uusi Macan kiihtyy seitsenvaihteisella PDK-kaksoiskytkinvaihteistolla varustettuna nollasta sataan kilometriin tunnissa 6,7 sekunnissa ja saavuttaa 225 km/h:n huippunopeuden. Uusiin ominaisuuksiin kuuluvat esimerkiksi perän kolmiulotteinen LED-valopaneeli sekä 10,9-tuumaisella kosketusnäytöllä ja erittäin monipuolisilla yhteyksillä varustettu uusi Porsche Communication Management (PCM) ‑järjestelmä. Uuden Macanin hinnasto julkaistaan loppuvuonna 2018.

Auto 2018 -tapahtuma

Messukeskus järjestää Auto 2018 -tapahtuman yhteistyössä Autotuojat ja -teollisuus ry:n kanssa. Tapahtuman yhteydessä on 9.11. Auto- ja Liikennegaala, jonka järjestävät Autotuojat ja -teollisuus ja Event Management Group yhteistyössä Auto- ja liikennetoimittajat ry:n ja Messukeskuksen kanssa. Vuoden Auto Suomessa -finalistit esitellään Auto 2018 -tapahtumassa perjantaina ja voittajat viikonlopun aikana.

Auto 2018 on avoinna perjantaina 9.11. klo 10–20 sekä lauantaina ja sunnuntaina 10.–11.11. klo 10–18. Liput messuille voi ostaa edullisemmin ennakkoon verkkokaupasta http://shop.messukeskus.com

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy, riitta.karjalainen@audi.fi, puh. 040 578 3924