K-Auton uusi vaihtoautomyymälä on avattu Oulussa

Käytettyjen autojen tarjonta kasvaa Oulun seudulla ja Pohjois-Suomessa merkittävästi K-Auton uuden vaihtoautomyymälän myötä. Oulun Oulunportissa sijaitseva myymälä on nyt avattu ja virallisia avajaisia vietetään elokuussa. Paikanpäältä löytyvä valikoima kasvatetaan yli 250 vaihtoautoon ja vaihtoehtoja löytyy laajasti eri merkeiltä paikallis- ja yritysasiakkaiden toiveet huomioiden.

Valikoimaa painotetaan vahvasti paikallisen kysynnän mukaan ja lisäksi myymälästä on ostettavissa koko K-Auton noin 2 500 vaihtoauton valtakunnallinen valikoima. Autoja myydään ja toimitetaan koko maahan, myös läpi Pohjois-Suomen. Myymälästä voi ostaa monipuolisesti sekä henkilö- että hyötyautoja.

”Oulun myymälän merkkivalikoima on kattava. Käytännössä asiakkailla on nyt myös käytettyjen autojen osalta neljä hyvää vaihtoehtoa eli bensa-, diesel-, sähkö-, ja erilaiset hybridiautot. Tällä hetkellä asiakkaamme etsivät autoja, joissa on kohtuulliset päästöt ja mahdollisimman pienet käyttökustannukset”, kertoo K-Auton vaihtoautoliiketoiminnasta vastaava johtaja Ilkka Virtanen.

Uudessa myymälässä asiakkaita palvelee 8 ammattitaitoista henkilöautomyyjää ja 3 hyötyvaihtoautomyyjää sekä henkilöautojen ja hyötyautojen myyntipäälliköt. Asiakkaita palvellaan sujuvasti ja monikanavaisesti, joten myymälän lisäksi autoja voi ostaa niin puhelimessa kuin digitaalisissa kanavissa, esim. chatin kautta.

Uuden myymälän valikoiman suunnittelussa on huomioitu paikallisia toiveita ja trendejä. Polttomoottoriautojen lisäksi ladattavia hybridi- ja täyssähköautoja on myynnissä kattavasti. Merkeistä Pohjois-Suomen ja -Pohjanmaan alueella asuvia kiinnostavat erityisesti Volvot, Toyotat ja Mercedes-Benzit*.

Kokoluokaltaan alueella ollaan kiinnostuneita keskimäärin suuremmista autoista kuin esimerkiksi Etelä-Suomessa. Tällä hetkellä Pohjois-Pohjanmaalla asiakkaat ostavat keskikokoisia tai suurempia autoja, kuten Mercedes-Benz C, Skoda Octavia, Mercedes-Benz E, Volvo V70 ja Volkswagen Golf*.

“K-Auton vaihtoautoliiketoimintaa on uudistettu merkittävästi ja kasvustrategiamme etenee hyvin. Oulun uusi myymälä on keskeinen osa tätä jatkumoa. Uuden myymälän myötä voimme palvella entistä laajemmin paikallisesti Pohjois-Suomessa”, Virtanen kertoo.

K-Auton uusi vaihtoautomyymälä on kooltaan noin 2 700 neliömetriä ja se sijaitsee Oulunportissa osoitteessa Visiolinja 27, Oulu. Oulun vaihtoautomyymälän avajaisia vietetään lauantaina 19.8., jolloin luvassa on kunnon markkinahumua ja tarjouksia. Myymälän avauksen kunniaksi K-Auto arpoo yhden Volkswagen up! -mallin. Auto on nähtävillä Kaakkurin K-Citymarketissa ja siellä voi jo osallistua arvontaan QR-koodilla. Tämän lisäksi avajaisviikolla elokuussa vaihtoauton ostaja saa 50 000 Plussa-pistettä ja täyssähköauton tai ladattavan hybridiauton ostajalle tarjotaan 100 euron latausetu.

* Lähde: Netwheels Mittaristo, autokauppojen rekisteröintidata

K-ryhmän viestintä, p. 010 535 0200 (ark. 9-16), viestinta@kesko.fi
Ilkka Virtanen, K-Auton vaihtoautoista vastaava liiketoimintajohtaja, p. 010 533 8505, ilkka.virtanen@k-auto.fi

K-Auto on osa suomalaista K-ryhmää ja toimii yhteistyössä Volkswagen-konsernin kanssa. K-Auton tavoitteena on tuoda suomalaiseen autoiluun merkkejä tulevaisuudesta, ja se tarjoaa asiakkailleen uudet autot, vaihtoautot sekä monikanavaiset autoalan palvelut. K-Auto Oy toimii Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA-, Porsche ja Bentley-henkilöautojen sekä Volkswagen Hyötyautojen maahantuojana ja markkinoijana Suomessa sekä SEATin osalta myös Baltiassa. www.k-auto.fi