• K Auto Oy/

K-Lataus aktivoi RFID-maksamisen myös roaming-asiakkaille – jatkossa lataaminen onnistuu K-Lataus-verkostossa mobiilisovelluksella ja RFID-tunnisteella

K-Lataus palauttaa RFID-maksamisen myös roaming-lataajille tänään 12.6.2023. Roaming-asiakkaille RFID-tunnisteella maksaminen on ollut pois käytöstä kevään ajan. Jatkossa roaming-asiakkaille maksaminen onnistuu jälleen mobiilisovellusten lisäksi RFID-tunnisteella.

”Otimme huhti-toukokuun ajaksi RFID-tunnisteet pois roaming-käytöstä varmistaaksemme, että RFID-maksaminen on toteutettu sekä kansallisen ja EU-tason säädösten osalta oikeanlaisella tavalla. Nyt näköpiirissä ei ole, että RFID-maksamista roaming-asiakkaille tultaisiin säädöksin rajoittamaan”, kertoo K-Autolla K-Latauksesta vastaava päällikkö Iiro Määttänen.

Säädösten lisäksi palautuspäätöstä vauhdittivat asiakastoiveet.

”Olemme saaneet runsaasti asiakastoiveita kevään aikana juuri roaming-lataajilta RFID-tunnistautumisen uudelleenaktivoimiseksi. Nyt kun tiedossa olevat säädökset eivät rajoita roamingin RFID-käyttöä, haluamme vastata asiakkaidemme toiveisiin. Useamman RFID-tunnisteen käyttäjän kannattaa varmuudeksi pitää tunnisteet toisistaan erillään ja K-Latauksen mobiilisovelluksesta voi myös varmistaa, että lataus alkoi valitun palvelun kautta”, Määttänen lisää.

Jatkossakin helpoin tapa K-Latauksen käyttämiseen on K-Latauksen oma mobiilisovellus ja RFID-tunniste. Lisäksi K-Lataus-asemilla voi maksaa K-Latauksen roaming-kumppaneiden mobiilisovelluksilla ja RFID-tunnisteilla. Yrityksille on tarjolla K-Latauksen oma yritystili, joka on sujuva tapa hoitaa tuotanto- ja työsuhdeautojen latauskäytöt ja -maksut. K-Latauksen kuluttaja-asiakkaat voivat lisäksi kerryttää latauksillaan Plussa-pisteitä.

K-Latauksen oman RFID-tunnisteen saa tilattua maksutta K-Lataus-sovelluksesta. Edullisinta lataaminen on useimmiten K-Latauksen omille asiakkaille, ja K-Latauksen hinnat näkee aina K-Lataus-sovelluksesta sekä osoitteesta k-lataus.fi. K-Latauksen asiakkaaksi voi rekisteröityä K-Latauksen nettisivuilla tai lataamalla mobiilisovelluksen sovelluskaupasta. Roaming-lataajien on hyvä tarkistaa ajantasainen hinta aina oman latausoperaattorin palveluista.

K-Latauksen asiakaskanta kasvaa vauhdilla. Lataustapahtumien määrä on yli kaksinkertaistunut viime vuodesta ja K-Latauksella on jo yli 100 000 suomalaista käyttäjää.

K-ryhmän viestintä, viestinta@kesko.fi, p. 010 53 50200 (ark. 9-16)
Iiro Määttänen, K-Latauksesta vastaava
päällikkö, iiro.maattanen@k-auto.fi, 010 533 8351

K-Auto on osa suomalaista K-ryhmää ja toimii yhteistyössä Volkswagen-konsernin kanssa. K-Auton tavoitteena on tuoda suomalaiseen autoiluun merkkejä tulevaisuudesta, ja se tarjoaa asiakkailleen uudet autot, vaihtoautot sekä monikanavaiset autoalan palvelut. K-Auto Oy toimii Volkswagen‐, Audi‐, SEAT‐, CUPRA-, Porsche‐ ja Bentley-henkilöautojen sekä Volkswagen Hyötyautojen maahantuojana ja markkinoijana Suomessa sekä SEATin osalta myös Baltiassa. www.k-auto.fi