Kesko lanseeraa autoalalle uuden kuluttajabrändin: K-Auto panostaa asiakaskokemukseen

Kesko lanseeraa syyskuun alussa uuden kuluttajabrändin K-Auton. Uusi K-Auto tarjoaa asiakkaille ratkaisun uuden auton tai vaihtoauton ostoon sekä autoilun erilaiset palvelut ja kokoaa näin alleen kaiken Keskon autoiluun liittyvän kuluttajaliiketoiminnan. Tavoitteena on alan paras asiakaskokemus.

”Uusi K-Auto vie autokauppaa helpompaan ja lähestyttävämpään suuntaan kokoamalla yhden brändin alle kaikki autoiluun liittyvät palvelut. Samalla K-Auto toteuttaa Keskon kasvuun tähtäävää strategiaa”, kertoo Keskon autokaupan toimialajohtaja Matti Virtanen.

Uuden brändin ydinajatus – Merkkejä tulevaisuudesta – nousee K-Auton roolista vastuullisena autoalan edelläkävijänä.

”Autoalalla on nähtävillä paljon merkkejä paremmasta tulevaisuudesta, kuten latauspisteiden kasvava verkosto ja autojen pienemmät hiilidioksidipäästöt. Me teemme töitä yli tuhannen ammattilaisen voimin, jotta nämä merkit tulevaisuudesta lisääntyvät jatkossakin”, Virtanen jatkaa.

Uuden kuluttajabrändin lanseerauksen myötä entinen vähittäiskaupan brändi K-Caara poistuu käytöstä.

K-Auto toimii kuluttajaliiketoiminnan lisäksi myös Volkswagen-konsernin autojen maahantuojana ja tekee tiivistä yhteistyötä itsenäisten autojen jälleenmyyjien kanssa.

Keskon autokaupan toimialajohtaja Matti Virtanen
Haastattelupyynnöt: K-ryhmän mediapäivystys, p. 010 53 50200 arkisin klo 9-16, viestinta@kesko.fi

K-Auto on osa suomalaista K-ryhmää ja toimii yhteistyössä Volkswagen-konsernin kanssa. K-Auton tavoitteena on tuoda suomalaiseen autoiluun merkkejä tulevaisuudesta, ja se tarjoaa asiakkailleen uudet autot, vaihtoautot sekä monikanavaiset autoalan palvelut. K-Auto Oy toimii Volkswagen‐, Audi‐, SEAT‐, CUPRA- Porsche‐ ja Bentley-henkilöautojen sekä Volkswagen Hyötyautojen maahantuojana ja markkinoijana Suomessa sekä SEATin osalta myös Baltiassa. Lisäksi K-Auto Oy toimii MAN‐kuorma‐autojen ja MAN TGE -pakettiautojen sekä MAN‐ ja Neoplan‐linja‐autojen maahantuojana Suomessa. www.k-auto.fi

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka vähittäismyynti on 14 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 39 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on noin 11 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 18 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Baltiassa, Liettuassa ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin ruokakaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi