Kovassa nousussa olevan CUPRAn myymälä avattu Tampereelle – uusin lisäys K-Auton myymäläverkostoon

Suomen ja koko Euroopan markkinoilla nopeimmin markkinaosuuttaan kasvattaviin autobrändeihin lukeutuva CUPRA on avannut oman CUPRA Garage -myymälän Tampereelle Hatanpään valtatien varrelle.

CUPRA Garage on perinteisestä automyymälästä poikkeava moderni automyymäläkonsepti, joka on suunniteltu heijastamaan CUPRA-brändin ydintä ja DNA:ta: ainutlaatuisuutta, hienostuneisuutta ja suorituskykyä. Uuden konseptin perustana on CUPRA-brändin identiteetti, joka keskittyy muotoiluun ja materiaaleihin. Betoni, puu, teräs ja kupari ovat tilan tärkeimpiä materiaaleja.

Odotukset uudelle myymälälle ovat korkealla, sillä Pirkanmaa on tärkeää markkina-aluetta niin CUPRAlle kuin koko K-Autolle.

"Tilastojen mukaan täyssähköautojen osuus ensirekisteröinneistä oli alkuvuonna suurin mm. Pirkanmaalla, joten mahdollisuuksia ja kiinnostuneita alueella varmasti riittää. CUPRA taas on brändinä nyt kovassa nosteessa", sanoo K-Autolla CUPRAn liiketoiminnasta vastaava johtaja Jukka Kiuru

Tampereen CUPRA Garagen myyntipäällikön Marko Ahosen mukaan paikalla on käynyt jo uteliaita ihastelemassa myymälää, vaikka ovet on vasta hiljattain avattu. Esillä on laaja valikoima brändin malleja, kuten täyssähköiset mallit CUPRA Tavascan ja CUPRA Born sekä polttomoottorilla varustetut mallit CUPRA Formentor, CUPRA Leon ja CUPRA Leon Sportstourer.

”Tyylikäs myymälä herättää selvästi kiinnostusta. Asiakkaita palvellaan kokonaisvaltaisesti, sillä myynnissä oleva valikoima ei rajaudu pelkästään paikan päällä oleviin autoihin, vaan ostettavissa on myös autoja koko K-Auton maanlaajuisesta, lähes 2 500 auton henkilö- ja hyötyautovalikoimasta”, hän muistuttaa. Myymälässä työskentelee Ahosen lisäksi kaksi automyyjää.

Koko K-Auton verkosto kasvaa nyt vauhdilla uusien ja käytettyjen autojen myymäläavauksilla valtakunnallisesti. Lokakuussa uudet Porsche- ja CUPRA-myymälät avaavat ovensa Oulussa, ja seuraava käytettyjen autojen myymälä puolestaan nousee Jyväskylään keväällä 2025.

Uudet myymälät ovat osa K-Auton pitkän aikavälin strategian toteuttamista matkalla Suomen kiinnostavimmaksi autoalan yhtiöksi. Tässä valtakunnallisella myymäläverkostolla on keskeinen rooli.

Lisätietoja & haastattelupyynnöt:

Pihla Hakala, viestintäpäällikkö, K-Auto, p. 040 703 1334, pihla.hakala@kesko.fi

K-Auto on osa suomalaista K-ryhmää ja toimii yhteistyössä Volkswagen-konsernin ja Porsche AG:n kanssa. K-Auton tavoitteena on tuoda suomalaiseen autoiluun merkkejä tulevaisuudesta, ja se tarjoaa asiakkailleen monikanavaisesti uudet autot, vaihtoautot sekä monipuoliset autoalan palvelut. K-Auto Oy toimii Volkswagen‐, Audi‐, SEAT‐, CUPRA-, Porsche‐ ja Bentley-henkilöautojen sekä Volkswagen Hyötyautojen maahantuojana ja markkinoijana Suomessa sekä SEATin ja CUPRAn osalta myös Baltiassa. www.k-auto.fi