VV-Auto parkkeerasi mediatoimisto Toiseen

VV-Auto Group Oy on siirtänyt kaikkien edustamiensa automerkkien mediatoimistotilit ToinenPHD:lle. Kokonaisuudesta muodostuu yksi Toisen kaikkien aikojen merkittävimmistä asiakkuuksista. VV-Auto on Volkswagen-konsernin valmistamien autojen maahantuontiin, vähittäiskauppaan ja jälkimarkkinointiin erikoistunut yritys, joka kehittää myös edistyksellisiä autoalan palvelukonsepteja. VV-Auto on markkinajohtaja Suomessa.

”Dataohjautuvuuden ja erilaisten markkinointiteknologioiden merkitys kasvaa automarkkinoinnissa. Myös perinteisellä markkinoinnilla on edelleen suuri rooli, jossa haasteita asettavat laajat ja edelleen kasvavat mallistot sekä yhä pienempien kohdesegmenttien tavoittaminen erilaisissa medioissa. Haluamme pysyä kiristyvässä kilpailussa jatkossakin eturivissä ja se vaatii huipputuotteiden markkinointiin huippukumppanit”, sanoo uusien liiketoimintojen kehityksestä ja markkinoinnista vastaava johtaja Heikki Ahdekivi VV-Autosta. ”Lisäksi toimimalla yhden kumppanin kanssa kaikkien brändiemme osalta saamme lisää tehokkuutta toimintaamme”, jatkaa Ahdekivi.

Kyseessä on yksi suomalaisen markkinointikentän suurimpia asiakassiirtoja vuosiin. Mediatoimistoyhteistyö pitää sisällään VV-Auton henkilöautomerkit Volkswagen, Audi, SEAT ja Porsche sekä Volkswagenin hyötyajoneuvot, MAN kuorma-autot, sekä vähittäiskauppayhtiöt VV-Autotalot ja Caara.

”VV-Auto on erittäin kiehtova asiakas. Autoala muuttuu hurjaa vauhtia, aivan kuten markkinointiviestinnässä vaikuttamisen keinotkin. Meille tämä kokonaisuus on erinomaisen kiehtova haaste. Toinen on muuttujan mediatoimisto”, sanoo ToinenPHD:n toimitusjohtaja Sanna Myller.

Lisätiedot:
Heikki Ahdekivi, Vice President, New Business Development & Marketing, VV-Auto Group Oy, heikki.ahdekivi@vv-auto.fi, 050 523 5868
Sanna Myller, toimitusjohtaja, ToinenPHD, Sanna.myller@toinenphd.com, 040 6742983.

Yrityksestä

K Auto Oy toimii Volkswagen‐, Audi‐, SEAT‐, CUPRA-, Porsche‐ ja Bentley-henkilöautojen sekä Volkswagen Hyötyautojen maahantuojana ja markkinoijana Suomessa sekä SEATin osalta myös Baltiassa. K Auto Oy toimii myös MAN‐kuorma‐autojen ja MAN TGE -pakettiautojen sekä MAN‐ ja Neoplan‐linja‐autojen maahantuojana Suomessa. Maahantuonnin lisäksi K-Auton vähittäiskauppayhtiö K Caara Oy vastaa uusien Volkswagen-, Audi-, SEAT-, CUPRA- ja Bentley-henkilöautojen ja Volkswagen Hyötyautojen myynnistä ja jälkimarkkinointipalveluista sekä vaihtoautojen myynnistä 15 paikkakunnalla. Oy Autocarrera Ab on K Auto Oy:n tytäryhtiö, joka vastaa Porschen myynnistä ja palveluista Helsingissä, Espoossa, Turussa ja Tampereella. MAN‐kuorma‐autojen ja MAN TGE -pakettiautojen sekä MAN- ja Neoplan-linja-autojen myynnistä vastaa MAN Center Espoossa ja koko Suomen kattava MAN-huolto- ja varaosapalvelu palvelee asiakkaita 20 paikkakunnalla. Perinteisen liiketoimintansa ohella K‐Auto kehittää erilaisia autoalan palvelukonsepteja ja monikanavaisia palveluja. Tarjolla on esimerkiksi automerkkikohtaisia verkkokauppoja, mobiiliapplikaatioita ja huollon verkkovarausjärjestelmiä. Yhdessä K-ryhmän kauppojen kanssa K-Auto rakentaa koko maan kattavaa sähköautojen latausverkostoa K-Latausta. K-Caara kehittää puolestaan erilaisia liikkumispalveluita monikanavaisesti. K-Caara‐palvelukonseptiin kuuluvat mm. vaihtoautojen verkkokauppa, leasing‐palvelut yrityksille, yksityisleasing ja autonvuokrauspalvelu. K-Auton uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. K Auto Oy on osa K-ryhmää.