Asiakkaille ennestään tuttu Mariitta Kangas aloittaa kauppiaana Kannuksen K-Market Herkussa

Mariitta Kangas (55) aloittaa kauppiasuransa Kannuksen K-Market Herkun kauppiaana huhtikuun 1. päivänä. Hän on työskennellyt samassa kaupassa myyjänä 21 vuotta.

KESKO ALUETIEDOTE 31.3.2017

Mariitan matka K-kauppiaaksi alkoi jo vuonna 1980, jolloin hän aloitti ensimmäisessä myyjän työssään. Vuosien varrella hän on ollut erilaisissa tehtävissä, muun muassa kassatyössä ja vaatemyyjänä. Eniten kokemusta on kuitenkin kertynyt elintarvikemyyjän työstä. Hän on osallistunut koulutuksiin aina kun mahdollisuus niihin on tarjottu, mutta ennen kaikkea kokemus on opettanut eri tilanteissa toimimista.

- Onneksi minulle on annettu aina hyvin vastuuta, ja olen työn kautta oppinut ajattelutavan, kuinka kauppiaan tulee viedä yritystään eteenpäin. Olen työskennellyt seitsemän K-kauppiaspariskunnan alaisena ja toivottavasti olen pystynyt poimimaan heiltä kaikilta ne parhaimmat eväät matkaan kauppiasuralleni. Kauppiasurassa minua kiehtoo työn haasteellisuus sekä se, että tunnen tekeväni jotain konkreettista, kun täytän hyllyjä ja suunnittelen, mitä yllättävää tarjoaisin tänään asiakkailleni ja kuinka saisin heille hyvän mielen kaupassani käynnin jälkeen, kertoo Mariitta Kangas.

K-Market Herkku ja sen asiakkaat ovat uudelle kauppiaalle tuttuja, sillä hän on työskennellyt myyjänä kaupassa 21 vuotta. Jatkossa Mariitta suunnittelee kehittävänsä kauppaa hieman enemmän vastaamaan lapsiperheiden tarpeita toki muita asiakasryhmiä unohtamatta.

- Toivon, että asiakkaat suhtautuvat minuun niin kuin tähänkin asti, sillä minähän olen sama K-kaupan Mariitta kuin ennenkin. Jutellaan, kuunnellaan toiveita ja joskus jopa moitteita, mutta otetaan niistäkin opiksi. Tehdään yhdessä lämminhenkinen oma kauppa meille kaikille, uusi kauppias kannustaa asiakkaita.

K-Market Herkku työllistää kuudesta seitsemään työntekijää.

Mariitta Kangas on onnellinen mummu kolmelle lapsenlapselle ja yhdelle koiralle. Hän harrastaa lenkkeilyä, taijiita, tanssia ja matkustelua. Kauppiaan puoliso Kari Kangas on ammatiltaan vartija-palomies, mutta aikoo työskennellä kaupassa silloin, kun omalta työltään ehtii. Perheen kahdesta pojasta toinen, Miikka, tulee myös töihin kauppaan opiskelujensa ohella.

Lisätietoja: K-kauppias Mariitta Kangas, puh. 0500 403299

Suomessa on tällä hetkellä noin 1200 K-kauppiasta, joista ruokakauppiaina toimii noin 900 yrittäjää. K-kauppiasyrittäjä tuo hyvän palvelun, osaamisen ja paikallistuntemuksen kautta lisävoimaa ketjutoimintaan. K-kauppiaat vastaavat kauppansa asiakastyytyväisyydestä, henkilökunnasta ja liiketoiminnan tuloksellisuudesta.