Elina Mattila neljän K-Marketin kauppiaaksi Hämeenlinnassa

KESKO ALUETIEDOTE 20.12.2016

Elina Mattila (39) aloittaa K-kauppiasuransa K-Market Hallituskadun kauppiaana 16. tammikuuta. Kevään ja kesän aikana Elinalle siirtyy vielä kolme muuta K-Marketia Hämeenlinnassa. Kaupat ovat entisiä Siwoja ja Valintataloja.

Elina Mattila lähtee kehittämään kaupoistaan hyvään asiakaspalveluun, paikallisuuteen ja tuoreuteen nojaavia ruokakauppoja.

"Paikalliset tuottajat kiinnostavat ja jo saadun palautteen perusteella lähituotteet ovat odotettu lisä kauppojeni valikoimiin. Panostan myös tuoreuteen, ja kaupoissa on saatavilla tuoretta leipää ja vihanneksia koko aukiolon ajan. Hyvä asiakaspalvelu on minulle ehdottoman tärkeä asia, ja kaikki toiminta suunnitellaan sen ehdoilla", Elina painottaa.

Kauppojen työllistämät noin 30 kaupan osaajaa siirtyvät Elinan palvelukseen vanhoina työntekijöinä. "Ammattitaitoinen henkilökuntani on minulle iso voimavara. Tavoitteenamme on oppia joka päivä jotakin uutta, kuunnella asiakasta ja pyrkiä yhdessä palvelemaan asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla", Elina sanoo.

Kipinä yrittäjyyteen alkoi kyteä jo nuorena, kun Elina Mattilan isovanhemmat pitivät aikanaan kyläkauppaa Hämeen Härkätien varrella. Toiveita kauppiasurasta vahvistivat kaupalliset opinnot sekä työ 2000-luvun alussa Hämeenlinnan K-Citymarketissa. Työskenneltyään kuitenkin useiden vuosien ajan muissa kaupan alan töissä Elina päätti viime keväänä hakeutua kauppiasvalmennukseen.

"Kauppiasuralla motivoi yrittäjän vapaus ja vastuu. Asiakaspalvelu on vaativa laji, mutta asiakaspalvelussa onnistuminen palkitsee ja motivoi eniten", Elina naulaa.

Elina Mattila asuu Riihimäellä yhdessä miehensä Esan ja perheen kolmen 4–8-vuotiaan pojan kanssa. Vapaa-ajan täyttävät lasten jääkiekkoharrastukset, mökkeily ja perheen yhdessäolo. Elinan harrastuksiin kuuluu myös teatteri.

Siwat ja Valintatalot K-Marketeiksi ja K-kauppiaiden hallintaan

Siwat ja Valintatalot muutetaan K-Marketeiksi, ja vuoden 2018 aikana kaikki K-Marketiksi muutetut kaupat on siirretty K-kauppiaiden hallintaan. Vuoden 2017 aikana jopa 200 kauppaa saa K-kauppiaan. Samalla Kesko on siirtymässä liiketoimintamalliin, jossa yhdellä kauppiaalla voi olla useita kauppoja.

Kuva K-kauppias Elina Mattilasta liitteenä.

Elina Mattilan kaupat Hämeenlinnassa:

•  16.1.2017 alkaen K-Market Hallituskatu (os. Hallituskatu 10)
  •  4/2017 alkaen: K-Market Keinusaari (os. Talaskuja 1)
  •  7/2017 alkaen: K-Market Ojoinen (os. Ojoistenkatu 2)
  •  7/2017 alkaen: Siwa Sairio (os. Viertokatu 33, muutetaan K-Marketiksi keväällä 2017)

K-kauppias Elina Mattila, puh. 041 548 1414.

Noin 900 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-citymarket, K-supermarket ja K-Market. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia.

Suomen Lähikaupan hankinnan ja laajan K-Market-uudistuksen myötä suomalaisten kuluttajien arvostamat lähikauppapalvelut paranevat merkittävästi. K-Market-ketjun uudistus etenee vauhdilla, ja kaikki K-Marketit, Siwat ja Valintatalot uudistetaan yhtenäisen ketjubrändin alle. Koko ketju on uudistettu vuoden 2017 loppuun mennessä.

K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Avainsanat: