Haavikot kahden K-Marketin kauppiaiksi Rovaniemellä – kaupoista asiakkaille "kuin toinen keittiö"

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 30.8.2017

Kati (34) ja Petri (47) Haavikko aloittavat kauppiasuransa syyskuussa K-Market Rovakadun kauppiaina. Marraskuussa Haavikoiden luotsattavaksi siirtyy myös K-Market Lapinrinne. Kauppiasparin tavoitteena on tehdä kaupoistaan asiakkaille kuin toinen keittiö.

Petrillä on aiempaa kokemusta yrittäjyydestä perheen hirsitaloja valmistavasta yrityksestä, ja asiakaspalvelun korkeakouluna oli taksinkuljettajana vietetty jakso. Kati on toiminut kaupan alalla lähes koko työhistoriansa ajan, ja kokemusta on myös tilitoimistosta. "Isän jo edesmennyt ystävä loi pieneen lettipäähän kipinän kauppiaaksi ryhtymisestä", Kati muistelee.

Kauppiasurassa paria kiehtovat mahdollisuus laittaa itsensä likoon, yrittämisen haasteellisuus ja monipuolisuus sekä erilaisten asiakkaiden palveleminen.

"Haluamme että meidät koetaan helposti lähestyttäviksi ja että meitä vedetään hihasta aina kun asiaa on. Vain asiakaspalautteella ja ideoilla kaupastamme tulee sellainen, jota asiakkaat omalta lähikaupaltaan odottavat", Kati kertoo.

"Haluamme olla molemmissa kaupoissamme asiakkaille kuin toinen keittiö, missä jaetaan ilot, surut ja rakkaimmat reseptit. Kauppa, johon on kiva tulla uudelleen."

Haavikot työllistävät kaupoissaan runsaat 10 kaupan alan ammattilaista. Molemmat kaupat ovat entisiä Siwoja, ja kaikki K-Marketeiksi muutetut entiset Siwat ja Valintatalot siirretään K-kauppiaiden hallintaan vuoden 2018 loppuun mennessä.

Kati on kotoisin Meltauksesta ja Petri Lehtojärveltä. Pariskunta asuu omakotitalossa Lehtojärven rannalla lähellä luontoa ja harrastuksiaan. Perheeseen kuuluvat myös Petrin jo aikuiset lapset Jenna ja Niilo. Lähimpänä sydäntä Haavikoilla on metsästys, ja metsästyskauden ulkopuolella metsästysviettiä pitää yllä Jämpti-Figo. Pariskunta harrastaa myös matkailua ja moottoripyöräilyä.

Kuva K-kauppiaspari Kati ja Petri Haavikosta liitteenä.

Kati ja Petri Haavikon K-Marketit Rovaniemellä:

• 18.9.2017 alkaen: K-Market Rovakatu (os. Rovakatu 3)
  • 11/2017 alkaen: K-Market Lapinrinne (os. Risutie 2)

K-kauppias Kati Haavikko, puh. 050 576 3391.

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi.

Avainsanat: