Hämeenlinnalainen Erik Majuri ehdolla K-ryhmän Vuoden nuoreksi työntekijäksi

KESKO ALUETIEDOTE 17.10.2016

K-ryhmä etsi kesän ajan keskuudestaan Vuoden nuorta työntekijää ja Vuoden nuorten työllistäjää. Kumpaankin sarjaan tuli ehdotuksia yhteensä 233 kappaletta. Hämeenlinnalainen Erik Majuri on ehdolla Vuoden nuoreksi työntekijäksi. Voittaja julkistetaan K-ryhmän henkilöstön ammattilaismessuilla K-Team Päivillä 5.11.

Erik Majuri (21) työskenteli Hämeenlinnan K-raudassa toukokuun alusta elokuun puoliväliin. Kesäpesti Hämeenlinnan K-raudassa oli Erikille jo toinen.

Erikiä K-duuni-kilpailun Vuoden nuoreksi työntekijäksi ehdottaneet perustelivat ehdotustaan muun muassa seuraavasti: ”Erik on oma-aloitteinen ja ahkera. Hän osaa asiakaslähtöisen ajattelutavan, on kova myymään ja loistava asiakaspalvelija. Lisäksi kaikki annetut tehtävät suoritetaan heti eikä kohta.”

Erikin työtehtäviin kaupassa kuului myyntiä sekä asiakaspalvelua. Näiden lisäksi hän hyllytti tavaroita, kokosi työkoneita ja huolehti yleisestä siisteydestä omalla osastollaan.

Kesätyöt ovat opettaneet Erikille paljon kaupan alasta, asiakaspalvelusta ja yleisistä asioista rautakaupassa.

”Parasta työssäni oli asiakkaiden palveleminen ja asiakkaan saaminen tyytyväiseksi”, hän toteaa.

Asiakaspalvelussa Erikin mielestä tärkeintä on asenne.

”Positiivisuudella pärjää erilaisten asiakkaiden kanssa. On tärkeää myös ottaa kaikki asiakkaat huomioon”.

Kesän jälkeen Erik keskittyy täysillä tuotantotalouden opintoihinsa Vaasan kauppakorkeakoulussa.

”Tavoitteenani on tulevaisuudessa työskennellä jossain teollisuuden tai kaupan alan mielenkiintoisessa tehtävässä”, hän päättää.

Kesän K-duuni –kilpailu oli jatkoa aikaisempien vuosien K-duuni- ja kesäduunikampanjoille. Erikin lisäksi Vuoden nuori työntekijä –tittelistä kisaavat Tampereen Lielahden Intersportissa työskennellyt Mikke Tolvanen sekä Hanna Mosorin K-supermarket Pudasjärvestä. Vuoden nuorten työllistäjä –tittelin finalistit ovat Kari Auramo, K-supermarket Koivuhaka, Vantaa, Juha ja Petra Jylli, K-citymarket Puuvilla, Pori sekä Oskari Liikonen, K-supermarket Pooki, Kotka.

Molempien sarjojen finalistien valintaan vaikuttivat henkilön saama ehdotusten määrä sekä niiden laadullinen sisältö K-ryhmän toimintaperiaatteiden mukaisesti.

K-duuni-finalisti Erik Majuri, puh  0405243359
Nuorisotakuu-koordinaattori Johanna Kinnunen, puh. 0105336284