Hattulalaiset herkuttelevat leivonnaisilla

KESKO JUTTUVINKKI 27.2.2017

K-ryhmän selvitti asiakasdatastaan K-ruokakauppojen ja niiden asiakkaiden eroja eri puolella Suomea. Kanta-Hämeessä mielenkiintoista dataa löytyy hattulalaisten ruokailutottumuksista. Siellä nimittäin leivonnaiset tekevät erityisen hyvin kauppansa.

Hattulan K-supermarketissa konditoriatuotteiden osuus myynnissä korostuu. Kaupassa onkin erittäin laajat konditoriatuotteiden valikoimat, peräti 102 erilaista tuotetta.

K-supermarket Hattulan kauppias Antti-Jussi Kivi myöntelee, että näin on.

”Se johtuu siitä, että järjestämme noin kerran kuussa kaupassa leivospäiviä. Leivokset tulevat Hämeenlinnasta Suomen parhaalta kondiittorilta Risto Kokolta. Hän tekee leivonnaisia muun muassa Linnan juhliin. Meidänkin kaupalla on leivospäivänä voinut herkutella palalla Sibeliuskakkua tai Ellen Svinhufvudkakkua”, kauppias kertoo.

Leivospäivänä herkuttelu on tehty hinnaltaankin houkuttelevaksi. Neljän leivoksen laatikko maksaa 10 euroa.

Gluteenittomia laskiaispullia

Hattulassa laskiaistiistaihin on varauduttu runsaalla valikoimalla laskiaispullia sekä hillolla että mantelimassalla täytettynä.

”Hienoa on, että laskiaispulliin on tullut tarjolle myös gluteeniton vaihtoehto.”

Miten kauppias itse syö laskiaispullansa?

”Se on aina kahden kamppailu, mutta ehkä mieluiten kuitenkin sen hillon kera.”

K-ryhmä hyödyntää löytämiään ostokäyttäytymiseroja brändiuudistukseen liittyvässä markkinointikampanjassaan http://www.k-ruoka.fi/vaikutavalikoimaan.

K-ryhmän uudesta brändikampanjasta johtaja Mia Ropponen, puh. 0105322444

K-kauppias Antti-Jussi Kivi, puh 040 5482056