Jere Penttilä Keskon Itä-Suomen aluejohtajaksi

Jere Penttilä (YTM, eMBA) aloittaa Keskon Itä-Suomen aluejohtajana 1.6.2022. Penttilä siirtyy Keskoon Riihimäen kaupunginjohtajan tehtävistä.

Keskon Itä-Suomen aluejohtajana Jere Penttilä tulee vastaamaan Keskon sidosryhmätyöstä ja kauppapaikkaverkoston kehittämisestä Pohjois-Savon, Pohjois-Karjalan ja Etelä-Savon sekä Etelä-Karjalan maakunnissa.

”Itä-Suomi on Keskolle tärkeä toiminta-alue, ja on hienoa saada juuri Jere Penttilä vetämään toimintaamme tällä alueella. Penttilällä on vahva tausta Itä-Suomessa, pitkä kokemus kuntajohdon tehtävistä ja laaja yhteiskunnallinen verkosto. Penttilän johdolla vahvistamme rooliamme Itä-Suomessa edelleen. Tässä yhteydessä haluan kiittää myös tämän vuoden aikana eläkkeelle siirtyvää Itä-Suomen nykyistä aluejohtajaa Jari Kuosmasta arvokkaasta panoksesta Keskon hyväksi”, sanoo Keskon viestinnästä, brändistä ja aluetoiminnoista vastaava johtaja Karoliina Partanen.

Jere Penttilä on työskennellyt aiemmin Itä-Suomessa muun muassa Kontiolahden ja Pyhäselän kunnanjohtajana sekä Joensuun kaupungin liiketoimintajohtajana ja suunnittelujohtajana. Kaikkiaan hänellä on lähes 20 vuoden kokemus johtotehtävistä kuntasektorilla.

Lisätietoja: Viestintäjohtaja Karoliina Partanen, Kesko Oyj, puh. 010 5320 744

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka vähittäismyynti on yli 15 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 45 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on yli 11 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 17 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä.  www.kesko.fi