Joensuun K-Market Ompun ja Ankkurin kauppiaiksi Ville Laasonen ja Anni Ojalainen

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 13.10.2021

Ville Laasonen ja Anni Ojalainen aloittavat kauppiasuransa Joensuussa marraskuun alussa. He ottavat vetovastuut Mutalan K-Market Ompusta ja Rantakylän K-Market Ankkurista.

Hienoa aloittaa kauppiasura kotikaupungissa

Ville ja Anni kertovat, että kauppiasuran aloittaminen jännittää mutta toisaalta on hienoa aloittaa se kotikaupungissa, jossa toimintaympäristö on tuttu.

Uudet kauppiaat haluavat tehdä yhteistyötä lähituottajien kanssa ja tarjota asiakkailleen mahdollisimman laajan valikoiman lähi- ja pientuottajien tuotteita. ”Molemmissa kaupoissa kehitetään valikoimia asiakkaidemme näköisiksi ja heidän toiveidensa pohjalta”, Ville ja Anni kertovat. ”Hyvin hoidettu heviosasto tulee olemaan kauppojemme käyntikortti, joten siihen ja kauppojen viihtyisyyteen tulemme panostamaan.”

Vastuullisuustyötä tehdään kaupan arjessa monilla rintamilla. ”Ympäristövastuu on meille tärkeää ja haluammekin kantaa kortemme kekoon esimerkiksi siten, että kotimaisten tuotteiden valikoima on laaja ja tuemme alueen lähituottajia. Pyrimme myös mahdollisimman pieneen hävikkiin, ja syömäkelpoinen hävikkiruoka annetaan hyväntekeväisyyteen. Lisäksi kaupoissamme tullaan panostamaan oikeaoppiseen kierrätykseen”, listaavat Ville ja Anni.  ”Vastuullisuus toteutuu kaupassamme myös siinä, että tavoitteenamme on tarjota turvallinen työskentely- ja asiointiympäristö. Yhdenvertaisuus on meille tärkeä arvo, ja toivomme sen näkyvän myös toiminnassamme kaupalla.”

Ville on koulutukseltaan tradenomi ja hän on työskennellyt koko työuransa myynnin parissa. Kauppiaskoulutukseen hän on tullut finanssialalta. Ville haluaa esittää suuret kiitokset hänen kasvattajakauppiailleen Juha ja Tiina Timoselle. ”Olen saanut heiltä valtavasti oppeja ja neuvoja tulevaisuutta varten.”

Annilla on viime keväänä hankitut filosofian maisterin paperit ja tällä hetkellä hän työskentelee äidinkielen ja kirjallisuuden opettajana yläkoulussa ja lukiossa. Hänellä on aikaisempaa kokemusta kaupan alalta ja asiakaspalvelutehtävistä. Anni tulee mukaan kauppiaaksi joulukuun alusta.

Ville ja Anni harrastavat luonnossa liikkumista, äänikirjojen kuuntelua ja tennistä. Myös ystävien kanssa ajanvietto on tärkeää.

Lisätietoja: K-kauppias Ville Laasonen, puh. 044 200 7455

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun oman kylän kauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi