K-Citymarket Keminmaa uudistetaan – kauppa auki koko remontin ajan

Keminmaan K-Citymarketin kokonaisuudistus on alkanut. Laaja remontti valmistuu arviolta marraskuussa. Kauppa pysyy auki asiakkaille koko remontin ajan.

K-Citymarket Keminmaa uudistuu täysin. Remontissa uusitaan muun muassa talotekniikkaa, myymäläkalusteet ja takatilat. Kaupan kylmälaitteet vaihdetaan uusiin, ympäristöystävällisellä hiilidioksidilla toimiviin laitteisiin ja lämpöpumppujärjestelmä vaihdetaan uuteen. Suunnitellut uudistukset ja korjaukset parantavat merkittävästi kiinteistön energiatehokkuutta.

Kauppa on auki asiakkaille koko uudistuksen ajan. Remontti on jo alkanut toimistotilojen puolelta, ja asiakkaille se alkaa näkyä kevään mittaan enemmän.

Kauppiaat Susanna Kallioinen ja Ari Sihvonen kertovat, että remonttia on suunniteltu huolella ja siten, että siitä olisi mahdollisimman vähän häiriötä asiakkaille.

”On tosi ihanaa rakentaa asiakkaillemme toimivampi ja nykyaikainen Cittari. Olemme koko henkilökunta todella innoissamme ja odotamme jo kovasti remontin valmistumista.”

Myymälä saa remontissa leveämmät käytävät, jotka helpottavat asiointia. Sen visuaalinen ilme uudistuu. Myös ravintola ja sen yhteydessä olevat aula- sekä yleisö-wc-tilat kunnostetaan. Uudistettu ravintola ja sen keittiö palvelevat jatkossa lounasasiakkaiden lisäksi myös keminmaalaisten omana kohtaamispaikkana. Kaupan pihan liikennejärjestelyjä selkeytetään ja parkkiruutuja levennetään.

Vastuullisuus on kauppiasparille tärkeä asia. He pyrkivät esimerkiksi hyödyntämään ja uusiokäyttämään remontissa erilaisia kaupan nykyisiä materiaaleja.

Keminmaan K-Citymarketin tavaratalopäällikkönä toimii Pasi Leikkainen. Hän kertoo, että osa käyttötavaraosastoista vaihtaa paikkoja, jotta tuotteille tulee aiempaa enemmän tilaa. Yksi kasvavista osastoista on suosittu outlet-osasto. Myös kassat uusitaan. Lisäpalvelut, kuten posti- ja asiakaspalvelu säilyvät ennallaan, sillä ne on remontoitu jo vuosi sitten.

K-ryhmä haluaa edistää Meri-Lapin kehittymistä ja kasvua omilla investoinneillaan.

”K-Citymarket Keminmaan kokonaisinvestointi kalusteineen on lähes 10 miljoonaa euroa. Remontin myötä kauppa voi palvella asiakkaitaan uudella tavalla ja kiinteistöstä tulee entistäkin vastuullisempi. On myös mukava todeta, että remonttia tullaan tekemään suurelta osin paikallisin voimin. Pääurakoitsijana toimii TSV-Rakennus Oy, LVI-urakasta vastaa Tornion LVI-Palvelu Oy sekä SPR-urakasta Lapin LVI-asennus Oy”, Keskon Pohjois-Suomen aluejohtaja Jari Saarinen sanoo.

K-ryhmän viestintä (ma-pe klo 9-16), 010 53 50200, viestinta@kesko.fi

K-Citymarket on suomalainen moderni hypermarket, joka tarjoaa asiakkailleen monipuoliset valikoimat elintarvikkeita ja käyttötavaraa. K-Citymarket tunnetaan inspiroivista valikoimistaan ja palveluistaan, erinomaisesta ruokaosaamisesta sekä vaivattomasta asiointikokemuksesta. Jokaisessa K-Citymarketissa toimii kauppiasyrittäjä. Suomessa on tällä hetkellä 81 K-Citymarketia. www.k-citymarket.fi

K-Citymarket – Cittari hoitaa