K-Citymarket Keravalla Lähiruokamarkkinat – esillä kymmeniä paikallisia tuottajia

KESKO ALUETIEDOTE 2.3.2017

Lähiruokamarkkinoilla järjestetään perjantaina monipuolisesti lähiruokaan liittyvää ohjelmaa. Asiakkailla on mahdollisuus tutustua ja esittää kysymyksiä alueen ruoantuottajille.

K-Citymarket Keravalla vietetään perjantaina Lähiruokamarkkinoita. Paikan päällä on yli 30 lähialueen tuottajaa esittelemässä tuotteitaan.

Kaupassa järjestetään perjantaina monipuolisesti lähiruokaan liittyvää ohjelmaa, jonka osana kuullaan puheenvuoroja suomalaisesta ruuantuotannosta ja lähiruuasta. Haastateltavana on muun muassa Maa- ja metsätalousministeriön lähiruokakoordinaattori Kirsi Viljanen sekä alueen lähituottajia. Tilaisuuden juontavat lähiruokakirjailija Merja Koski sekä rakastettu radioääni, Kimmo Vehviläinen.

”Olen koko kauppiasurani pyrkinyt ostamaan tuotteita mahdollisimman paljon lähituottajilta. Itsekin yrittäjänä haluan tuoda esille alueen yrittäjiä ja ruoantuottajia. Myös alueemme isommat yritykset ovat tärkeitä työllisyyden luojia”, kertoo K-Citymarket Keravan kauppias Jarmo Taruvuori.

K-ryhmä tukee suomalaista ruoantuotantoa monin tavoin

K-ryhmälle on ensiarvoisen tärkeää, että suomalaisen tuottajan ja elintarviketeollisuuden elinvoimaisuudesta pidetään huolta. Suomalaista tuotantoa ja paikallisuutta tuetaan monin eri keinoin. Sinivalkoinen Jalanjälki -kampanja, kauppiaat, tuottajat ja asiakkaat yhteen tuoneet Lähiruokatreffit, kauppaketjujen omat lähiruokatapahtumat sekä vuonna 2015 aloitettu Tuottajalle kiitos -toimintamalli ovat parantaneet kotimaisen tuotannon ja lähiruoan arvostusta.

Suomalaisten tuotteiden osuus K-ruokakauppojen valikoimassa on yli 80 %. K-kauppiaat voivat yrittäjinä lisätä valikoimiinsa vapaasti asiakkaiden toivomia tuotteita. Usein asiakkaat toivovat juuri paikallisia tuotteita. Vuonna 2015 K-kauppiaiden suorat ostot Suomen maakunnista olivat 610 miljoonaa euroa ja kasvoivat 43 miljoonaa euroa edellisestä vuodesta.

Kauppias Jarmo Taruvuori, K-Citymarket Kerava, 040-5836591

K-Citymarket on suomalainen moderni hypermarket, joka tarjoaa asiakkailleen monipuoliset ja laajat valikoimat elintarvikkeita sekä käyttötavaraa. K-Citymarket tunnetaan parhaista tarjouksistaan, paikallisista valikoimistaan ja ruokaosaamisestaan. Jokaisessa K-Citymarketissa toimii kauppiasyrittäjä. Suomessa on tällä hetkellä 80 K-Citymarketia. www.k-citymarket.fi.

K – Jotta kaupassa olisi kiva käydä

Avainsanat: