• K-ryhmä/

K-Citymarket Pirkkalan uudet ravintolat tuovat New Yorkin ja Japanin sykkeen keskelle hypermarketia

Pirkkalan parhaana ruokakohteena maineensa sementoinut Birk-ravintolamaailma uusii ilmettään ja tuo kaksi huippuluokan toimijaa K-Citymarketin sydämeen. Japanilaisia makuja tarjoileva Momotoko-ketju on tunnettu erityisesti rameneistaan, tamperelainen Slicemonger paistaa taas härmän newyorkilaisinta pizzaa. Ravintolatulokkaiden lisäksi Birkin ulkoasu saa uutta väriä kevään myötä graafikko Pia Iiramon pensseleistä.

Kesällä 2022 avautunut noin 100-paikkainen Birk on alusta asti halunnut panostaa laadukkaaseen, mutta saumattomasti ostosten lomassa nautittavaan ruokaan. Nykyään Akseli Herlevin Street Food Group -yrityksen alle kuuluva ravintolamaailma saakin Naughty BRGR:n sekä PUPS Hot Dogs and Friesin kaveriksi kaksi alallaan arvostettua ravintolaa, jotka istuvat konseptiin täydellisesti: helppoa, hyvää ja hauskaa.

Momotoko on vuonna 2015 Helsingissä perustettu ramenketju, joka on kasvanut vuosi toisensa jälkeen. Pirkkalan Momotoko on ketjun kahdestoista ravintola. Ramenin lisäksi Momotoko nostaa pöytään herkullisia japanilaisia makuja monipuolisesti.

Pizzaintoilija Jukka Salmisen luotsaama Slicemonger on jo käsite Pirkanmaalla. Rapeat ja ohuet ”Nyki-slaissit” ovat paikoin liikkuneet Salmisen ruokarekasta siihen malliin, että lappua on jouduttu lyömään luukulle. Birk antaakin Slicemongerille tilat elää pizzaunelmaansa isommin.

”Slicemongerin New York -tyyliset pizzat saatavilla ihan kohta Birkistä. Tarjolla joko yksittäisiä sliceja tai 18-tuumaisia perhepizzoja. Mansen rapein lätty on fast, cheap and cool”, hehkuttaa Slicemongerin pizzaiolo Jukka Salminen.

Birkin toimintamalli on kerännyt paljon kiitosta, joten sitä ei ole lähdetty väkisin muuttamaan, Mutta kun tehdään uutta, niin se kannattaa tehdä kerralla isosti.

”Haluamme tuoda asiakkaille tuoretta ja maistuvaa ruokaa, vaihtoehtoja eri lompakoille sekä eri hetkiin. Voit syödä ravintolassa, ottaa mukaan, tilata Woltilla tai ostaa valmiita annoksia kaupan delistä, jonka valikoima tulee uudistuksen yhteydessä laajenemaan”, ravintoloitsija Herlevi listaa.

K-Citymarket Pirkkalan kauppias Petri Putilan mielestä tulokkaat vahvistavat Birkin jo ennestään väkevää brändiä. Ravintolamaailma pystyy tulevaisuudessa palvelemaan asiakkaitaan helpommin sekä ennen kaikkea nopeammin.

”Ei ole montaa yksittäistä ravintolaa Suomessa, missä voit tilata laadukkaan brändin pizzaa, hampurilaisia tai japanilaista yhdeltä tiskiltä samaan pöytään. Nopeasti ja järkevään hintaan”, Putila tiivistää Birkin olemuksen.

Birk 2.0:n avajaisia vietetään torstaina 14.3.2024 kello 11.00 alkaen.

Petri Putila 0504669934, petri.putila@citymarket.fi
Akseli Herlevi 0505227015, akseli@naughtybrgr.com