K-Citymarket Vantaa Tammistossa Lähiruokamarkkinat – esillä kymmeniä paikallisia tuottajia

KESKO ALUETIEDOTE 31.3.17

Lähiruokamarkkinoilla järjestetään perjantaina ja lauantaina monipuolisesti lähiruokaan liittyvää ohjelmaa. Lähiruoka on merkittävässä roolissa K-Citymarket Tammiston valikoimassa.

K-Citymarket Vantaa Tammistossa vietetään lauantaihin asti lähiruokamarkkinoita. Paikan päällä on yli 30 lähialueen tuottajaa esittelemässä tuotteitaan. Lisäksi kaupassa järjestetään monipuolisesti lähiruokaan liittyvää ohjelmaa.

”Meille on tärkeää tarjota asiakkaillemme monipuolisesti herkullista lähiruokaa ja suomalaisten lähi- ja pientuottajien raaka-aineita. Ympäristön huomioiminen on meille myös tärkeää, joten käytämme mielellään lyhyiden kuljetusmatkojen päässä olevia lähitoimittajia”, kertoo K-Citymarket Vantaa Tammiston kauppias Pekka Lintumäki.

”Kaupassamme on tarjolla lähi- ja pientuottajien tuotteita kaikkiaan useita satoja. Esimerkiksi hedelmä- ja vihannesosastonhoitajamme työskentelevät päivittäin hyvässä yhteistyössä lähi- ja pientuottajien kanssa. Näin pystymme takaamaan asiakkaille tuotteiden hyvän laadun ja tuoreuden”, Lintumäki jatkaa.

K-ryhmä tukee suomalaista ruoantuotantoa monin tavoin

K-ryhmälle on ensiarvoisen tärkeää, että suomalaisen tuottajan ja elintarviketeollisuuden elinvoimaisuudesta pidetään huolta. Suomalaista tuotantoa ja paikallisuutta tuetaan monin eri keinoin. Sinivalkoinen Jalanjälki -kampanja, kauppiaat, tuottajat ja asiakkaat yhteen tuoneet Lähiruokatreffit, K-Citymarketien Lähiruokamarkkinat, K-Supermarket-ketjun Paikallista sinulle -tapahtumat sekä vuonna 2015 aloitettu Tuottajalle kiitos -toimintamalli ovat parantaneet kotimaisen tuotannon ja lähiruoan arvostusta.

Suomalaisten tuotteiden osuus K-ruokakauppojen valikoimassa on yli 80 %. K-kauppiaat voivat yrittäjinä lisätä valikoimiinsa vapaasti asiakkaiden toivomia tuotteita. Usein asiakkaat toivovat juuri paikallisia tuotteita. K-kauppiaiden suorat ostot maakunnista vuonna 2016 olivat yhteensä 602 miljoonaa euroa.

Kauppias Pekka Lintumäki, K-Citymarket Vantaa Tammisto, 050-5636193

K-Citymarket on suomalainen moderni hypermarket, joka tarjoaa asiakkailleen monipuoliset ja laajat valikoimat elintarvikkeita sekä käyttötavaraa. K-Citymarket tunnetaan parhaista tarjouksistaan, paikallisista valikoimistaan ja ruokaosaamisestaan. Jokaisessa K-Citymarketissa toimii kauppiasyrittäjä. Suomessa on tällä hetkellä 80 K-Citymarketia. www.k-citymarket.fi.

K – Jotta kaupassa olisi kiva käydä

Avainsanat: