K-Market tuo konttikaupan Rukalle – Suomen pienin K-Market palvelee laskettelukansaa suurella sydämellä

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 1.12.2018

K-Market uudistaa rohkeasti suomalaista kyläkauppakulttuuria ja tuo laskettelukaudeksi konttikaupan Rukalle. Konttikauppa palvelee talven aikana laskettelukansaa valittujen tapahtumien ja huippusesonkien yhteydessä. Konttikaupan toiminnasta Rukalla vastaa tunturin oma K-kauppias Tero Mourujärvi.

Suomen pienimmässä K-Marketissa voi asioida ensimmäistä kertaa jo tänä viikonloppuna Rukalla järjestettävässä HotDogs & Handrails -tapahtumassa, joka on Suomen suurin lumilautailu- ja freeski-tapahtuma. Konttikauppa on sijoitettu Itä-Rukan puolelle, jossa päivittäistavara- ja kioskipalveluita ei tavallisesti ole.

K-Market on kaudella 2017–18 Rukan Rinnehuvien ja Pyhän Rinneseikkailujen virallinen yhteistyökumppani. Yhteistyö hiihtokeskusten kanssa ei siis ainoastaan tuo Suomen pienintä K-Marketia Itä-Rukalle vaan K-Market näkyy myös keskusten päivittäisissä rinneohjelmissa koko kauden ajan.

"K-Marketin konttikauppa tuo kyläkaupan tunnelman juuri sinne, missä ihmiset liikkuvat. Perustimme jo syksyllä pop-up-ravintolan itähelsinkiläiseen kouluun, ja jatkamme tätä suomalaisen kyläkauppakulttuurin rohkeaa uudistamista ja kaupan roolin haastamista. Vastuullisina toimijoina Ruka ja Pyhä ovat meille luontevia yhteistyökumppaneita", sanoo K-Market-ketjun johtaja Jesper Åberg.

K-Marketin konttikaupassa on tarjolla monipuolinen, tapahtumien mukaan vaihteleva valikoima rinne-evästä, helppoa ja nopeaa ruokaa ja juomaa. Valikoimassa huomioidaan myös paikallisuus. K-Marketin ilmeellä rakennettu konttikauppa on aito pieni kyläkauppa pakaste- ja varastotiloineen.

Konttikaupasta Rukalla vastaa tunturin oma K-kauppias, K-Market Rukankylän Tero Mourujärvi henkilökuntineen.

"Pohjois-Suomen matkailu on hyvässä imussa, ja erityisesti ulkomaalaisten matkailijoiden määrä kasvaa. Tilauslentoja Kuusamoon tulee viime vuotta enemmän ja uskon että myös suomalaiset löytävät sankoin joukoin Rukalle. Lähdemme innokkain mielin kokeilemaan, minkälaista palvelua ja tuotteita asiakkaat konttikaupalta haluavat. Palvelemme myös pienessä konttikaupassamme yhtä suurella sydämellä", K-kauppias Tero Mourujärvi sanoo.

Suomen pienin K-Market palvelee talvella 2017–18 seuraavissa tapahtumissa Rukalla:

• 1.–3.12.2017 Hotdogs & Handrails, Ruka
  • 27.–28.1.2018 Rukan Pipolätkä
  • 29.3.–2.4.2017 Rukan pääsiäinen
  • 13.–15.4.2018 Ruka Ski Pride
  • 20.–22.4.2018 Spring Break, Ruka

Lisätietoa Rukan ja Pyhän laskettelukauden tapahtumista osoitteissa Ruka.fi ja Pyha.fi.

K-kauppias Tero Mourujärvi, K-Market Rukankylä, puh. 044 027 8521.
Tiedottaja Jaakko Mäntyranta, K:n päivittäistavarakauppa, puh. 010 532 1964.

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi.

Rukakeskus-konserni on vastannut Pyhän rinnetoiminnoista vuodesta 1987 ja Rukan rinnetoiminnoista vuodesta 1973 lähtien. Se on Suomen johtavia matkailuyrityksiä ja hiihtokeskustoimialan markkinajohtaja 20 % osuudella hissilippujen myynnistä. Yhtiöt toimivat Rukan ja Pyhän kansainvälistyvissä, ympärivuotisissa matkailukeskuksissa. Ydinosaamistamme on rinneliiketoiminta, mutta harjoitamme Rukalla ja Pyhällä myös majoitus-, vuokraamo- ja myymälätoimintaa. Liikevaihtomme on n. 25 miljoonaa euroa ja työllistämme n. 160 henkilöä.

Avainsanat: