K-Ruoka Awards etsii Suomen parhaita uutuuksia, ruokailmiöitä ja tekoja

Kesäkuussa suomalaiset pääsevät ehdottamaan omia suosikkejaan. Ehdokkaiden äänestysaika on käynnissä kesäkuun ajan 1.6.–30.6.2017

K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 1.6.2017

Tiedätkö paikallisen lähituottajan tai uutuustuotteen, jonka erinomaisuudesta koko Suomen pitäisi tietää? Löytyykö lähikulmiltasi Suomen paras ruokakauppa, josta saat kaiken kerralla, se inspiroi sinua syömään paremmin tai se on moderni uudenajan kyläkauppa? Näiden lisäksi nyt etsitään myös vuoden vastuullisuustekoa.

Ehdota suosikkejasi!
K-Ruoka Awards on K-ryhmän järjestämä kilpailu, jossa etsitään parhaita uutuustuotteita, ruokailmiöitä ja tekoja. Kesäkuussa suomalaiset pääsevät äänestämään omia suosikkejaan seitsemässä eri kategoriassa:

• Vuoden uutuustuote
• Vuoden paikallinen lähituottaja
• Vuoden vastuullisuusteko
• Vuoden Pirkka-tuote
• Vuoden paras K-Citymarket, K-Supermarket ja K-Market

”K-Ruoka Awardsien tavoitteena on luoda puheenaiheita ja trendejä, jotka inspiroivat ja yllättävät kaikki suomalaiset. Haluamme tuoda esiin suomalaisten suosikkeja ja palkita tänä vuonna ruokamaailmaa kuohuttaneita tuotteita, palveluja ja ihmisiä”, kertoo K-Ruokamedioiden markkinointijohtaja Teija Nesterinen.

K-Ruoka Awards 2017 pähkinänkuoressa:
• Kesäkuu: Ilmianna ehdokkaasi! Voit ehdottaa ehdokkaita jokaiseen kategoriaan K-Ruoka.fissä 1.6.–30.6. Suosikkiaan ehdottaneiden kesken arvotaan 100 euron arvoinen K-lahjakortti.
• Elokuu: Tuomaristo valitsee finalistit ehdokkaiden joukosta
• Syyskuu: Kaikkien seitsemän kategorian kolme finalistia julkaistaan. Yleisöäänestys voittajista on käynnissä 25.9.–22.10.
• Marraskuu: Tulokset julkaistaan ja voittajat palkitaan K-Ruoka Awards -tilaisuudessa K-Team-päivillä 4.11.2017
• Katso lisätiedot ja ehdota suosikkejasi: www.k-ruoka.fi/awards

Kilpailu järjestetään tänä vuonna toista kertaa. Tuomaristo koostuu ruoka-alan vaikuttajista. Tuomareina toimivat K-Ruoka Awards Vuoden ruokavaikuttaja -palkinnon vuonna 2016 voittanut Maija Itkonen, K-Supermarket-kauppias Markus Ranne, Mitä Tänään Syötäisiin -ohjelman kokki Alex Nurmi, ravintoloitsija Pekka Terävä, MTK:n viestintäjohtaja Klaus Hartikainen, Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupasta vastaava johtaja Ari Akseli ja K-Ruokamediat markkinointijohtaja Teija Nesterinen. Tuomariston puheenjohtajana jatkaa Aller Media Oy:n toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

www.k-ruoka.fi/awards
Teija Nesterinen, markkinointijohtaja K-Ruokamediat, p. 050 383 7566
Minttu Tirkkonen, viestintäpäällikkö, p. 050 350 4937

Noin 1400 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-Citymarket, K-Supermarket, K-Market ja Neste K. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia.
K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.