K-Ruoka Awards palkitsi Suomen parhaat kaupat – Turkuun kaksoisvoitto

K-Ruoka Awards palkitsi tänään 4.11. toista kertaa Suomen parhaita tuotteita, tekijöitä ja ilmiöitä. Parhaan K-Citymarketin tittelin voitti K-Citymarket Kupittaa ja parhaan K-Supermarketin tittelin K-Supermarket Manhattan. Voittajat selvisivät yleisöäänestyksessä.

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 4.11.2017

K-Ruoka Awards palkitsi jälleen Suomen parhaat ruokahuiput. Palkintoja jaettiin yhteensä seitsemässä eri kategoriassa. Voittajat on valittu yleisöäänestyksellä, joka oli käynnissä lokakuussa K-Ruoka.fissä. Yhteensä äänestyksen aikana ääniä annettiin yli 400 000 kappaletta. Voittajat selvisivät tänään 4.11. Messukeskuksessa K-Team-Päivillä järjestetyssä gaalassa.

Kupittaasta paras K-Citymarket
Vuoden parhaaksi K-Citymarketiksi on valittu tänään K-Citymarket Kupittaa. Kategorian finaalissa kisasi kolme hypermarketia: K-Citymarket Kupitta Turusta, K-Citymarket Kaakkuri Oulusta ja K-Citymarket Ruoholahti Helsingistä.

Tiukkaakin tiukemmassa äänestyksessä voiton vei lopulta K-Citymarket Kupittaa, joka sai 36 % kategoriaan annetuista äänistä. Yhteensä Kupittaa sai ääniä 20 103, lopulta eroa kisan kakkoseen, K-Citymarket Kaakkuriin, jäi vain alle 100 ääntä.

”Tuntuu hienolta, varsinkin kun voitto saavutettiin näin tiukassa kilpailussa. Tämä on kaupallemme tunnustus vuosien työstä, jota olemme tehneet aina vain paremman kaupan kehittämiseksi, ja haluan kiittää erityisesti osaavaa henkilökuntaa ja asiakkaitamme”, kertoo K-Citymarket Kupittaata K-Ruoka Awardseissa edustanut Jukka Aaltonen.

Manhattan vei K-Supermarket-sarjan voiton
Vuoden K-Supermarketin tittelistä kisasi kolme inspiroivaa kauppaa: K-Supermarket Manhattan Turusta, K-Supermarket Mustapekka Helsingistä ja K-Supermarket Mankkaa Espoosta
Vuoden K-Supermarketin tittelin nappasi K-Supermarket Manhattan 42,76 % ääniosuudella (yhteesnä 21 386 ääntä),

”Ihan mahtava tunnelma! Kiitos henkilökunnalle, asiakkaille ja kaikille yhteistyökumppaneille, jotka ovat meitä äänestään. Aiomme jatkaa samalla linjalla, haistelemme trendejä ja koitamme tehdä jokaisesta ostosreissusta elämyksen”, iloitsee K-Supermarket Manhattanin kauppias Veli-Pekka Hussi.

Lehdistötiedote 4.11.: K-Ruoka Awards palkitsi Suomen parhaat
Katso tarkemmin eri kategorioissa annetut äänet: www.k-ruoka.fi/k-awards

Viestintäpäällikkö Minttu Tirkkonen, Keskon päivittäistavaratoimiala, p. 050 350 4937

Noin 1400 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-Citymarket, K-Supermarket, K-Market ja Neste K. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia.
K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.