K-ruokakaupoissa myyty jo miljoona suomalaisia ruoantuottajia tukevaa Tuottajalle kiitos -tuotetta

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 4.7.2016

Pirkan Tuottajalle kiitos -tuotteita on myyty vuoden ensimmäisen puoliskon aikana huima määrä. Alkuvuoden aikana kertynyt, suoraan suomalaisille tuottajille hyvitettävä summa on jo noin 100 000 euroa. Jatkossa tuotteita markkinoidaan kuluttajille entistä laajemmin ja suunnitteilla on lisätä tuoteryhmään uusia tuotteita.

Suomalaiset ovat ottaneet hyvin vastaan kotimaisia ruoantuottajia suoraan tukevat tuotteet. Vuoden alussa K-ruokakauppoihin saapui myyntiin Pirkan Tuottajalle kiitos -tuotteita, joista K-ryhmä maksaa lisätuen suoraan tuottajille. Lisätuki on sisällytetty tuotteen hintaan ja se on noin 5 % tuotteen hinnasta.

Vuoden mittaan tuotteita on lisätty ja nyt myynnissä on 11 Tuottajalle kiitos -tuotetta. Suosituimpia ovat olleet maidot.

”Tuottajalle kiitos -tuotteet ovat konkreettinen tapa tukea suomalaista ruoantuotantoa, joten on hienoa, että kuluttajat ovat ottaneet ne hyvin vastaan. Kyseessä on meille pysyvä toimintatavan muutos. Kun otetaan mukaan viime vuoden lopun possukorttikampanja ja tänä vuonna myydyt Tuottajalle kiitos -tuotteet, tuottajille hyvitettävä summa on jo yhteensä noin 200 000 euroa”, kertoo Keskon varatoimitusjohtaja ja päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Jorma Rauhala.

Tuottajalle kiitos -toimintamalli aloitettiin vuoden 2015 lopussa

Tuottajalle kiitos -tuotteilla pyritään keräämään vuoden aikana satoja tuhansia euroja. Tuottajalle kiitos -toimintamalli aloitettiin vuoden 2015 lopulla possukorttikampanjalla. Korttikampanjan kautta tuottajille tilitettiin vuoden alussa 100 000 euroa.

K-ryhmä tilittää lisätuen tavarantoimittajille ja varmistaa yhdessä MTK:n kanssa sen oikeudenmukaisen jaon edelleen tuottajille.

K-ruokakaupoissa myynnissä olevat Pirkka Tuottajalle kiitos -tuotteet

Tuotteen nimi                                                                 K-ryhmän lisätuki tuottajalle / tuote

Pirkka porsaan ulkofilee 1,2 kg                                     0,30 €

Pirkka porsaan palapaisti kinkusta 400 g                      0,25 €

Pirkka lenkki 540 g                                                        0,10 €

Pirkka porsaan jauheliha 400 g                                     0,10 €

Pirkka kinkkumakkara 300 g                                        0,10 €

Pirkka porsaan kinkkusuikale 300 g                              0,25 €

Pirkka nakki 600 g kuoreton                                          0,10 €

Pirkka naudan ulkofileepihvi 300 g maustamaton        0,10 €

Pirkka naudan ulkofileepihvi 300 g pintamaustettu       0,10 €

Pirkka rasvaton maito 1,5 l                                            0,03 €

Pirkka kevytmaito 1,5 l                                                  0,03 €

Jyrki Karlsson, ostojohtaja, Keskon päivittäistavaratoimiala, p. 050 357 4155
Satu Pusa, viestintäpäällikkö, Keskon päivittäistavaratoimiala, p. 040 771 0650

Noin 900 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-citymarket, K-supermarket ja K-market. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia. K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Avainsanat: