K-ruokakauppiaiden vinkit leppoisaan joulunodotukseen

Tänä jouluna juhlaan valmistautumisesta voi tehdä stressittömän, kun hyödyntää K-ruokakauppojen palveluja kauppiaiden vinkkejä kuunnellen. Kauppojen paketti- ja postipalveluja, ruoan verkkokauppaa, kauppojen pitkiä aukioloaikoja ja K-Ruoka-mobiilisovellusta hyödyntäen jouluvalmistelut sujuvat joutuisaan ja leppoisasti.

JUTTUVINKKI 13.12.2016

Nouda tai lähetä joulupaketti arkena ja aamupäivällä

K-ruokakaupat muodostavat jo maan suurimman pakettien noutopisteverkoston. Kaikkiaan paketti- ja postipalveluja on saatavilla lähes 900 K-ruokakaupasta eri puolilla Suomea. Vilkkaimmillaan pakettien noutaminen ja lähettäminen on joulukuun alkupuolella. Postin kautta lähetetyt paketit ehtivät Suomessa perille jouluksi, jos ne tuodaan 20.12. mennessä. Matkahuollon kautta paketit pitää jättää viimeistään 21.12. Pakettipalvelut ovat käytettävissä K-kauppojen aukioloaikojen mukaisesti.

Tuusulassa toimivan K-supermarket Hyrylän kauppias Raija Westerholmin vinkki postiasiointiin on:

”Postiasiat kannattaa hoitaa aamulla tai aamupäivällä, jos se on mahdollista. Iltapäivisin ja illan tunteina on kiireisempää ja omaa vuoroa voi joutua odottamaan. Joulukortit kannattaa myös tuoda postin kuljetettavaksi hyvissä ajoin”, kauppias kannustaa.

Linkit viimeisiin lähetyspäiviin:

Suunnittele joulunajan menu ja ostoslistat K-Ruoka-mobiilisovelluksessa

K-Ruoka-mobiilisovellus on ladattavissa kaikille mobiililaitteille. Jo yli 400 000 on ladannut sovelluksen puhelimeensa. Älykkäät toiminnot tekevät ostoslistan suunnittelusta ja kaupassa käymisestä entistä helpompaa. Sovelluksen reseptiosio tuo ruokatrendit ja ajankohtaiset ruokaohjeet ja reseptit suoraan kotikeittiöihin.

Myyntijohtaja Mika Kakon vinkki K-Ruoka-mobiilisovelluksen käyttäjälle:

”Voit helpottaa joulun ruokaostoksia kaupassasi, kun hyödynnät älykästä ostoslistaa ja jaat sen perheenjäsenen kanssa - ostoslista päivittyy reaaliajassa.”

www.k-ruoka.fi/mobiilisovellus

”Jos kaipaat uusia ideoita perinteiseen joulupöytään kannatta lukaista läpi K-Ruoka-joululehti ja hyödyntää suunnittelussa myös K-Ruoka.fin joulusivut. Kokeile vaikkapa tämän joulun hittireseptejä: riisipuurobruléeta tai ginigraavattua lohta”, vinkkaa K-koekeittiön ruokatoimittaja Sanna Huovilainen.

K-Ruoka.fi joulusivusto: www.k-ruoka.fi/joulu
K-Ruoka-joululehti: www.k-ruoka.fi/reseptit/k-ruoka-joulu-2016

Tilaa jouluruoat kotisohvalta

Jo noin 80 K-ruokakauppiasta tarjoaa mahdollisuuden tehdä ruokaostokset verkossa. Esimerkiksi Tilaa ja nouda -palvelussa tuotteet tilataan kotikoneelta ja valmiit ruokakassit noudetaan ja maksetaan kaupalla. Osa kauppiaista tarjoaa palveluun myös kotiinkuljetusta. Vantaalaisen K-supermarket Hämeenkylän kauppias Kari Sihvosen vinkki Tilaa ja nouda -palvelun asiakkaalle on:

”Kannattaa laittaa ruksi myös Vastaava tuote käy -kohtaan. Joskus voi käydä niin, että asiakkaan tilaama, tietyn brändin tuote on hetkellisesti loppunut, mutta vaihtoehtoista tuotetta on saatavilla. Jos ruksia ei ole, koko tuote voi jäädä saamatta.”

www.k-ruokakauppa.fi

Hyödynnä kauppojen aukioloajat

Ruuhkaisimmat päivät kaupoissa ovat jouluaattoa edeltävät päivät. Ruuhkia voi välttää ostamalla säilyvät tuotteet edellisellä viikolla. K-ruokakaupat palvelevat myös joulun pyhinä.

”Kaikkea ei välttämättä tarvitse hankkia ennen jouluaattoa. Jos oma jääkaappi on pienikokoinen, sitä voi hyvin täydentää joulun pyhinäkin. K-Market Töölöntori esimerkiksi on auki kaikkina päivinä. Lähikaupassa on helppo ja nopea piipahtaa”, muistuttaa K-Market Töölöntorin kauppias Mikko Länsiluoto.

Oman kaupan aukiolo kannattaa tarkistaa etukäteen, sillä aukioloajat vaihtelevat asiakaskunnan ja sijainnin mukaan. Päätöksen aukioloajoista tekee kauppias, joka tuntee oman alueensa asiakkaat ja heidän toiveensa.

Tarkemmat aukioloajat voi tarkistaa K-Ruoka-mobiilisovelluksesta tai kaupan omilta verkkosivuilta osoitteista www.k-citymarket.fi, www.k-supermarket.fi, www.k-market.fi, www.siwa.fi ja www.valintatalo.fi.

Lisätietoja
Minttu Tirkkonen, viestintäpäällikkö, Keskon päivittäistavaratoimiala, p. 050 350 4937