K-ryhmä avaa tänään uuden sähköautojen pikalatausaseman Helsinkiin K-Citymarket Eastonin yhteyteen – osa rakenteilla olevaa valtakunnallista latausverkostoa

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 29.11.2018

Sähköautojen latausmahdollisuudet paranevat Helsingin seudulla, kun K-ryhmä avaa K-Citymarket Eastonin yhteyteen sähköautojen pikalatausaseman tänään 29. marraskuuta. Kuluvan syksyn aikana K-ryhmä avaa 10 ensimmäistä K-Lataus-verkostoon kuuluvaa sähköautojen latausasemaa K-kauppojen yhteyteen eri puolille Suomea. Latausasemat ovat osa K-ryhmän rakenteilla olevaa valtakunnallista sähköautojen latausverkostoa.

Sähköauton on voinut ladata tähän asti K-Citymarket Eastonin yhteydessä kahdeksalla peruslatauspisteellä. Uuden latausaseman myötä tarjonta täydentyy kahdella pikalatauspisteellä, jotka mahdollistavat entistä nopeamman lataamisen. Latausasema sijaitsee hyvällä paikalla ja säältä suojassa kauppakeskus Eastonin parkkihallissa P1-kerroksessa sisääntulon ja K-Citymarket Eastonin verkkokaupan noutopisteen välittömässä läheisyydessä.

– Olemme iso osa asiakkaidemme arkea ja tehtävämme on helpottaa sitä tarjoamalla mahdollisuudet ostosten tekemiseen, kierrättämiseen ja vaikkapa viihtymiseen. Sähköautojen latauspisteet täydentävät erinomaisesti palvelutarjontaamme ja asiakaskokemustamme, kun autoa voi ladata samalla, kun hoitaa muita arjen asioita. Kauppamme yhteydessä olevat peruslatauspisteet ovat olleet hyvin käytössä tähänkin saakka ja uskon, että uudet pikalatauspisteet saavat positiivisen vastaanoton. Ovathan ne vahvasti tulevaisuutta rakentava palvelu, kiteyttää K-Citymarket Eastonin kauppias Mika Timonen.

Suurin osa K-ryhmän asiakkaista toivoo suomalaiseen latausverkostoon lisää nimenomaan julkisia latauspisteitä, joten K-Citymarket Eastonin yhteydessä oleva latausasema on yksi vastaus näihin toiveisiin.

K-ryhmän maan kattavin kauppaverkosto tarjoaa hyvät puitteet sähköautojen lataamiseen

Syksyn aikana avattavat uudet latausasemat ovat lähtölaukaus suurprojektille, sillä kokonaisuudessaan K-Latauksen valtakunnallinen verkosto kattaa vuoden 2019 lopussa lähes 400 sähköautojen latauspistettä yli 70 latausasemalla muodostaen merkittävän osan koko Suomen latauspisteverkostosta. Sähköauton lataaminen on onnistunut tähänkin asti eri puolilla Suomea tiettyjen K-kauppojen yhteydessä, mutta rakenteilla oleva verkosto tekee K-ryhmästä yhden Suomen merkittävimmistä sähköautojen latausverkoston operoijista.

K-ryhmän kauppaverkosto on Suomen kattavin ja se tavoittaa joka viikko lähes kaikki suomalaiset, joten sähköauton lataaminen kauppareissun yhteydessä asettuu sujuvasti osaksi sähköautoilijoiden arkea.

– Täyssähkö- ja hybridiautojen osuus Suomen autokannasta on kasvussa ja ne kiinnostavat autoilijoita yhä enemmän. Avaamalla sähköautojen latauspisteitä kauppojen yhteyteen eri puolille Suomea tuomme uuden ajan liikkumisen helposti asiakkaidemme ulottuville riippumatta siitä, missä he asuvat, sanoo K-ryhmän autokaupan uusista liiketoiminnoista ja latausverkosta vastaava johtaja Heikki Ahdekivi.

K-Latauksen latausasemat tarjoavat asiakkaille kattavat mahdollisuudet erityyppisten sähköautojen lataamiseen. Peruslatauspisteellä voi ladata sähköautoaan tyypin 2 mukaisesta pistorasiasta, johon oman ajoneuvon latauskaapeli kytketään. Pikalatauslaitteista puolestaan löytyy sekä CCS Combo- ja CHAdeMo-latausliitin.

Latausasemat toimivat K-Lataus-tunnisteella, jonka voi tilata osoitteesta K-Lataus.fi.

 > Lue lisää: K-ryhmä avaa 10 ensimmäistä sähköautojen latausasemaa (Kesko.fi)
> K-Lataus-verkoston latauspisteet kartalla: K-Lataus.fi

K-kauppias Mika Timonen, K-Citymarket Easton, Helsinki, mika.timonen@citymarket.fi, puh. 040 576 1549
Autokaupan uusista liiketoiminnoista ja latausverkosta vastaava johtaja Heikki Ahdekivi, K-ryhmä, heikki.ahdekivi@kesko.fi, puh. 050 523 5868

K-ryhmän noin 42 000 hengen poikkeuksellisen mukava porukka työskentelee päivittäin, jotta asiakkaiden olisi kiva käydä kaupoissamme Pohjoismaissa, Baltiassa, Puolassa ja Valko-Venäjällä. Autamme yli 1 800 kauppaamme palvelemaan asiakkaitaan päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Teemme työtämme suurella sydämellä huomioiden samalla yhteiskuntaa ja ympäristöä. Olemme jo maailman vastuullisin ruokakauppa ja uudistuaksemme kokeilemme innolla uutta. Teemme tämän, koska haluamme tarjota hyviä valintoja niin lähimarketin hyllyillä kuin verkossakin www.kesko.fi.

K Auto Oy toimii Volkswagen-, Audi-, SEAT- ja Porsche-henkilöautojen, Volkswagen Hyötyautojen sekä MAN-kuorma-autojen maahantuojana ja markkinoijana Suomessa sekä SEATin osalta myös Virossa ja Latviassa. Maahantuonnin lisäksi K-Auto toimii merkittävänä autojen vähittäiskauppiaana ja tarjoaa jälkimarkkinointipalveluja omissa liikkeissään pääkaupunkiseudulla ja Turussa. Perinteisen liiketoimintansa ohella K-Auto kehittää erilaisia autoalan palvelukonsepteja ja monikanavaisia palveluja. www.k-auto.fi.